CommandBars

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Beste lezer(s),

Aan de hand van een voorbeeld heb ik een code gemaakt om CommandBars etc. te maken.
Ik wil graag weten hoe dit werkt. (Ik ben nieuwsgierig en leergierig aangelegd). In ieder geval lukt dit en als ik met de muis rechtsklik, maar dan zie ik 4x Hello staan terwijl 1x de bedoeling is.

Als ik het programma wil verlaten en vervolgens een ander excelbestand open en dan opnieuw rechtsklik met de muis komt de 4x Hello terug terwijl deze nu niet meer zou moeten werken door toepassing van de code in “Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)”. Waarom werkt deze code niet? :mad: :confused: Het bestandje is toegevoegd.

Vriendelijke groet
Toby

Bijlagen

In je voorbeeld document zit die code in een module. Dat is niet de juiste sectie.
Ze moeten beide in de ThisWorkbook.
Eentje heet nu Workbook() en dat moet Workbook_Open() zijn.

Ik zie dan eenmaal hello staan en na het aflsuiten van dat document en het openen van een ander document staat dat er niet.
Bij deze je eigen document met de spullen op de juiste plek, correcte naam en correcte aanroep van de Sub Hello:
Bekijk bijlage Kopie van Commandbar.xlsm

Laatst bewerkt:
@Edmoor,

Hartelijk dank voor je duidelijke uitleg. Ik begrijp het nu. Ik had wat verkeerde dingen gedaan en niet stilgestaan bij de consequenties daarvan.
Is er ergens op internet nog speciale uitleg hierover te vinden?
Zodat ik behalve "Hello" daaraan gekoppeld ook nog submenu's kan maken?

Vriendelijke groet,
Johan

@Edmoor,

Nog eens geweldig bedankt voor je reactie.
Ik ga de uitleg van Ron de Bruin eens goed bestuderen.
Dit is precies wat ik bedoelde in de vraag.

Nogmaals: Ontzettend bedankt!! :):)

Groet,
Johan

Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan