Opgelost commandbutton in userform vanuit (actieve cel) activeren

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

evero

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2011
Goedendag,
Bijgaand bestand is de "uitgeklede" versie van het origineel maar het is (naar ik meen) voldoende om duidelijk te maken wat ik graag wil.
Onder de diverse dranken wil ik, in de cellen B2 t/m O50 het aantal bestellingen invullen en daarna de mogelijkheid hebben om naar een andere bladzijde te gaan.
Wat ik graag wil is, vanuit de ingevulde cel een commandbutton in de userform activeren.
Nu is dit alleen mogelijk door eerst naar een andere cel.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Groet,
evero

Bijlagen

Ik begrijp de bedoeling van die knoppen niet.
Het enige dat die doen is een bepaald blad activeren.
Bovendien gaat je code fout op een systeem met 64-bit Office omdat de Windows functies er niet voor zijn gedeclareerd.
Dat laatste heb ik in de bijlage voor je gedaan zodat het goed gaat in zowel de 32- als de 64-bit editie van Office.
Nu nog een uitleg m.b.t. die knoppen in het Userform.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zoals gezegd, het bijgevoegde bestandje is een uitgeklede versie.
Wat de knoppen nu doen is in het originele bestand anders. Maar daar gaat het niet om.
Waar het om gaat is dat ik vanuit de cel, waar ik wat invul, direct een commandbutton wil/kan activeren (en niet eerst naar een andere cel moet).
Edmoor, de wijzigingen die je zegt te hebben aangebracht zie ik niet terug. Waarschijnlijk mis ik ergens wat.

Een VBA routine wordt alleen geactiveerd als je de cel verlaat of er terecht komt of erop dubbelklikt.
Wat betreft de wijzigingen, kijk in de code achter de Userform.
Daar zie je een #IF statement die controleert of het Excel 32- of 64-bit is.

Duidelijk.
Dank voor je reactie.
Ik zet de vraag op opgelost.

Niet te moeilijk denken. Zorg ervoor dat de code die die knop uitvoert ook door het Worksheet_Change event kan worden aangeroepen, dan hoef je helemaal niet op die knop te "drukken". Daarvoor moet je wel de logica goed scheiden: code in de userform dient alleen om de userform te gaan en niet iets in Excel te "doen". Je moet dus code hebben die info naar de userform stuurt, de userform toont, dan kijkt of er op OK is geklikt en vervolgens de nodige acties uitvoert/laat uitvoeren door andere routines.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan