commandbutton verschuift niet na invoegen gecopieerde rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackfish

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Ik heb op blad1 een tabel. Onder de laatste rij van die tabel staat een commandbutton. Door te klikken moet er van blad2, twee rijen (in een bepaalde opmaak, met samengevoegde cellen) worden ingevoegd op blad1, onder de laatste rij.

De code die ik heb, wordt de copy uitgevoerd en op de juiste plek ingevoerd. Alleen schuift de commandbutton niet mee naar onder (wat bij normaal invoegen wel gebeurd).

Hoe kan ik dit oplossen?

Sheets("blad2").Rows("4:4").Copy
[A65536].End(xlUp).Offset(1).Select
ActiveSheet.Paste

Met zoiets als dit.
Code:
  Sheets("blad2").Rows("4:4").Copy Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
   CommandButton1.Top = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Top

Als je onderstaande deftiger vindt.
Code:
With Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
  Sheets("blad2").Rows("4:4").Copy .Offset(1)
   CommandButton1.Top = .Offset(2).Top
 End With

Laatst bewerkt:
Code:
Sheets("blad2").rows(4).copy Sheets("blad2").cells(rows.count,1).End(xlUp).Offset(1)

Laatst bewerkt:
Wat een geweldig helpend forum is dit toch! Dank jullie wel HSV en SNB voor de snelle reacties. Ik heb gekozen voor de deftige versie :D

Wat is het wachtwoord.

Kolom A is leeg, dus wordt het gekopieerde in A2 geplaatst.
De telling begint in kolom 2.
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
Me.Unprotect Password:="qm0748"
  Sheets("copy").Rows("4:5").Copy Cells(Rows.Count, [COLOR=#ff0000]2[/COLOR]).End(xlUp).Offset(1,[COLOR=#ff0000] -1[/COLOR])
    CommandButton2.Top = Cells(Rows.Count, [COLOR=#ff0000]2[/COLOR]).End(xlUp).Offset(2).Top
 Me.Protect Password:="qm0748"
End Sub

om de rij foutieve invoeg

HSV, dank voor het signaleren van de fout. Ik heb nog een 'uitdaging voor je' :). ik heb de formule in het bestand gezet maar om de regel gaat het mis met invoegen. Ik kan niet achterhalen waardoor dat komt. Zie jij waar dat in zit?

Het bestand met nieuwe code is bijgvoegd:
Bekijk bijlage 9-1-2013 - v2.xlsm

Groet jackfish

De oorspronkelijke suggestie van HSV (de zg. 'deftige' methode) heeft dat euvel niet. Lees maar eens heel aandachtig het verschil tussen beide suggesties.

Gebroken klomp

Het is de Offset SNB. Onderstaande werkt perfect (ongeacht waar de cursor staat of hoeveel rijen er zijn ingevoegd) ....,

Private Sub CommandButton2_Click()
Sheets("Blad2").Rows("4:5").Copy Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(2, -1)
CommandButton2.Top = Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(3).Top
End Sub

Totdat ik de code copieer in het echte bestand. Hij copieert en plak de rij. Alleen komt de cmd-button half in de onderste rij. Daarna doet de knop niets meer.

2013-01-10 19.29.56.png

Waar kan dit aan liggen?

Bijgevoegd het bestand dat goed werkt
Bekijk bijlage 9-1-2013 - v2.xlsm

Bijgevoegd het bestand dat niet goed werkt
Bekijk bijlage 10-1-2013 - v1.xlsm

Gr jackfish

Laatst bewerkt:
De codes doen beide hun werk goed, maar als je alleen een kopie maakt van een lege regel, zet het de Commandbutton 3 rijen onder de laatst gevulde cel (logisch toch?).

Ik zie het HSV, ik heb mij laten misleiden door de opmaak van de cel. D status kan op opgelost ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan