Commantaar of aansluitende informatie toevoegen aan files in Windows 7 (x64)

Status
Niet open voor verdere reacties.

smikkelsmurf

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Ik heb bestanden waarvan ik na verloop van tijd vergeet waar ze voor dienen en waar ik ze voor nodig heb (had).

Ja ik zoek een manier om extra informatie aan een file (hoofdzakelijk .exe en .zip) toe te voegen.
Als ik er in explorer dan met de muis overheen gaat dan wordt die informatie in een pop-up venstertje getoond.
Op die manier hoef ik geen SUPERLANGE bestandsnaam te verzinnen waar de omschrijving van het programma in staat beschreven.
Het nadeel van te lange bestandsnamen is dat als ik die file's zou gaan branden dat ze niet door het protocol worden geaccepteerd.

Er zijn denk ik dan twee manieren.
1 Een instelling in Windows 7 zelf die ervoor kan zorgen dat extra informatie kan worden ingegeven en worden getoond.
2 Een Software programmaatje die ervoor zorgt.

Liever wil ik eerst proberen of ik Windows 7 zelf zo kan instellen.
Als dat niet lukt dan wil ik er een programmaatje voor gebruiken.

Later wil ik dit ook gaan doen voor mijn start-menu
Dus als ik met mijn muiswijzer over de snelkoppelingen van het start-menu ga dan wordt in een popup-venstertje de omschrijvende informatie over het bijbehorende programma getoond.

Ik zou het graag voor BESTANDEN en MENU ITEMS willen.

iemand hier ervaring mee?

---------------------------------------------
Ik heb al ZOOOOOVEEL programmaatjes geïnstalleerd zonder succes.
Wat ik ook niet snap is waarom ik in windows explorer geen omschrijving kan bijvoegen aan het bestand.
De mogelijkheden en de velden bestaan gewoon niet.
Pak ik een MP3 file ja dan mag ik ineens wel wat toevoegen of veranderen (taging)
Maar met een .EXE file gaat dat niet

FILENOTE.EXE dat nog onder XP werkte, werkt niet op Windows 7 x64
Ook Filenoter (+r) niet waarvan men zegt dat die het wel op x64 doet.

Gosie wat is er toch veel troep wat gewoon niet werkt.

Ik wil gewoon een beschijving aan een bestand toevoegen, net zoals je dat bij MP3-files kan doen.
Waarom lukt dat niet met executebles of Zips of JPGs ???

Laatst bewerkt door een moderator:
Informatie over een bestand gekoppeld aan het bestand zelf dat pup-uped

Betreffend OS: Windows 7 x64
Betreft: Informatie over een bestand gekoppeld aan het bestand zelf dat in een pup-up venstertje wordt getoond.

Iedereen heeft bestanden op zijn/haar PC waarvan men niet meer weet waarvoor ze dienden, en wat ze konden doen.
Deze bestanden blijken/bleken heel erg nuttig te zijn, en men wil ze eigenlijk niet verliezen, of heeft ze zelfs nog nodig.
Een beschrijving van dat programma kan je niet zomaar in de bestandsnaam zelf zetten, das te lang, omslachtig, kan niet worden gebrand op schijven, er zijn teveel limieten!!!

Ik dacht toen aan MetaData toevoegen aan het Installatie-Bestand zelf.
Maar dat is alleen mogelijk met NTFS, NIET MET FAT!!!!!
(Copieër je van NTFS naar FAT dan verlies je alle MetaData)
(Brand je van NTFS op schijf dan verlies je alle MetaData)
In combinatie met NTFS kan je daarvoor FileMeta v1.2 (zowel voor 32bit als voor 64bit) gebruiken.
Dit programma maakt het mogelijk om aan bepaalde extensie's extra invoer-velden aan je file-venster te koppelen.
Na dit gedaan te hebben kan je extra gegevens invullen in het Detail-Strookje aan de onderkant van je venster waarin de files worden getoond.

Tot zover nog geen feest want de extra toegevoegde gegevens worden door windows 7 niet automatisch in een tooltip venstertje getoond als je er met de muis over beweegt.
Je krijgt alleen te zien Bestandsnaam, Grootte, enz (thats it!!!)

Ik heb gezocht naar mogelijkheden om de extra aan het bestand toegevoegde MetaData automatisch te laten tonen.
Niets gevonden - heb me helemaal Maf ge-googled - en van alle geprobeerd en geinstalleerd.
Het wordt nog moeilijker als je een 64bits besturings systeem hebt, want met een 32bit systeem wil nog wel eens iets werken wat ook onder XP werkte.
Maar we richten ons hier op Windows 7 x64.

Dus eindelijk leuk dat we informatie aan het bestand kunnen koppelen met NTFS, maar we kunnen er niets mee doen om het visueel en makkelijk te presenteren in een venstertje ofzo.
Je zal alle files moeten aan-klikken en de MetaData appart bekijken voor elke file, en da's niet te doen.
Trouwens als je het voor elkaar krijgt om de extra MetaData te kunnen tonen in een tooltip-venstertje, dan zal het gewone Plain-Text zijn.
Er zal geen opmaak mogelijkheden aan vast kunnen zitten.
(Als dit toch te realiseren blijkt te zijn en iemand hiervoor alsnog een goede oplossing weet, dan had ik het graag geweten, maar wel voor Windows 7 64bit)

Wat er nu over blijft is eigenlijk heel karig en bekrompen omslachtig gedoe waarbij je geen 100 file's wil gaan onderzoeken om te kijken wat de MetaData erover te zeggen heeft.
Het zal makkelijker moeten gaan, maar er zijn geen opties voor Windows 7 x64 Explorer, en heb ook geen ADD-ONS of ActiveX of Registry-Hacks ervoor kunnen vinden.

Dus kort samen gevat - Wel MetaData (gewone text) over het bestand aan NTFS kunnen toevoegen, maar het niet kunnen presenteren.
PPfffttt toen dat eindelijk tot mij was doorgedrongen!!??

=======================================

Als er niks anders over blijft dan denk ik aan een soort van Menu-achtige opzet, waarin een lijst van software kan worden getoond, waarvan men dan de beschrijving kan zien staan, en mogelijk ook nog screenshots van het programma, en handleidingen, en internet snelkoppelingen, Resease date, blah, blah, enz.

Ik heb daar over nagedacht, en weet dat er verschillende mogelijkheden voor zijn.
Bijv: WebBased Menu, DataBaseMenu, Menu dat zijn informatie uit directory's haalt, enz enz.
Alles verschilt in hoe ze werken en waar de informatie en de bestanden staan.
Wat nu te doen?

Ik wil graag dat het geen Programmeer-gedoe gaat worden om dat te verwezelijken.
Dat duurt te lang en de informatie is dan niet appart te handelen.
Dus geen Webpagina's op HDD of schijf bijv.
Maar ik ben ook nog niet uit de struktuur van de hele opzet.

Waar staat de informatie? (in één bestand - in verschillende directory's - in een database)
Waar staan de Files, handleidingen, screenshots afbeeldingen, enz ???

Het toevoegen of veranderen van de informatie en files moet makkelijk te doen zijn.
Ik wil geen cursus te hoeven doen om iets heel complex te moeten samenvoegen.

Ik dacht aan een voorbeeld menu waarvan ik de velden kan aanpassen naar wens.
Vervolgens staan alle files die bij het programma horen bij elkaar in één directory (één programma per map)
Het menu leest dan alle bijbehorende informatie van het programma en doet het in de menu-velden presenteren.

Op deze manier hoef je niet met databases te werken of met moeilijke C++ of html gebasseerde opmaak, enz.

=======================================

Mijn vraag: Is dit de goede oplossing ?
Mijn bezorgdheid-1: Denk dat als er veel mappen zijn dat het te langzaam wordt
Mijn bezorgdheid-1: Als ik het op een DVD zou branden dan doet de dvd-speler er telang over om alles in te lezen, omdat per map de leeskop zich weer moet verplaatsen.

Enige commentaar hierop wat te doen?

@smikkelsmurf
Onderwerpen samengevoegd, het is niet nodig/toegestaan om over hetzelfde onderwerp een nieuw topic te openen.
Ook de Engelse vertaling weggehaald omdat dit een Nederlands forum is en het niet nodig is je bericht ook nog eens in het Engels neer te zetten.

Laatst bewerkt:
Ik had al gedacht dat hier niemand wat op zeggen zou.

dacht goed te doen om eerst al het onderzoek en research te verwoorden in een verhaal.
Maar da's zeker te lang he?
Zodoende kan/kon het gesprek kort en krachtig blijven.
Maar nu is er helemaal niks.

Vraagje: Is dit verhaal onduidelijk of gewoon te lang?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan