smikkelsmurf
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 feb 2013
Ik heb bestanden waarvan ik na verloop van tijd vergeet waar ze voor dienen en waar ik ze voor nodig heb (had).
Ja ik zoek een manier om extra informatie aan een file (hoofdzakelijk .exe en .zip) toe te voegen.
Als ik er in explorer dan met de muis overheen gaat dan wordt die informatie in een pop-up venstertje getoond.
Op die manier hoef ik geen SUPERLANGE bestandsnaam te verzinnen waar de omschrijving van het programma in staat beschreven.
Het nadeel van te lange bestandsnamen is dat als ik die file's zou gaan branden dat ze niet door het protocol worden geaccepteerd.
Er zijn denk ik dan twee manieren.
1 Een instelling in Windows 7 zelf die ervoor kan zorgen dat extra informatie kan worden ingegeven en worden getoond.
2 Een Software programmaatje die ervoor zorgt.
Liever wil ik eerst proberen of ik Windows 7 zelf zo kan instellen.
Als dat niet lukt dan wil ik er een programmaatje voor gebruiken.
Later wil ik dit ook gaan doen voor mijn start-menu
Dus als ik met mijn muiswijzer over de snelkoppelingen van het start-menu ga dan wordt in een popup-venstertje de omschrijvende informatie over het bijbehorende programma getoond.
Ik zou het graag voor BESTANDEN en MENU ITEMS willen.
iemand hier ervaring mee?
---------------------------------------------
Ik heb al ZOOOOOVEEL programmaatjes geïnstalleerd zonder succes.
Wat ik ook niet snap is waarom ik in windows explorer geen omschrijving kan bijvoegen aan het bestand.
De mogelijkheden en de velden bestaan gewoon niet.
Pak ik een MP3 file ja dan mag ik ineens wel wat toevoegen of veranderen (taging)
Maar met een .EXE file gaat dat niet
FILENOTE.EXE dat nog onder XP werkte, werkt niet op Windows 7 x64
Ook Filenoter (+r) niet waarvan men zegt dat die het wel op x64 doet.
Gosie wat is er toch veel troep wat gewoon niet werkt.
Ik wil gewoon een beschijving aan een bestand toevoegen, net zoals je dat bij MP3-files kan doen.
Waarom lukt dat niet met executebles of Zips of JPGs ???
Ja ik zoek een manier om extra informatie aan een file (hoofdzakelijk .exe en .zip) toe te voegen.
Als ik er in explorer dan met de muis overheen gaat dan wordt die informatie in een pop-up venstertje getoond.
Op die manier hoef ik geen SUPERLANGE bestandsnaam te verzinnen waar de omschrijving van het programma in staat beschreven.
Het nadeel van te lange bestandsnamen is dat als ik die file's zou gaan branden dat ze niet door het protocol worden geaccepteerd.
Er zijn denk ik dan twee manieren.
1 Een instelling in Windows 7 zelf die ervoor kan zorgen dat extra informatie kan worden ingegeven en worden getoond.
2 Een Software programmaatje die ervoor zorgt.
Liever wil ik eerst proberen of ik Windows 7 zelf zo kan instellen.
Als dat niet lukt dan wil ik er een programmaatje voor gebruiken.
Later wil ik dit ook gaan doen voor mijn start-menu
Dus als ik met mijn muiswijzer over de snelkoppelingen van het start-menu ga dan wordt in een popup-venstertje de omschrijvende informatie over het bijbehorende programma getoond.
Ik zou het graag voor BESTANDEN en MENU ITEMS willen.
iemand hier ervaring mee?
---------------------------------------------
Ik heb al ZOOOOOVEEL programmaatjes geïnstalleerd zonder succes.
Wat ik ook niet snap is waarom ik in windows explorer geen omschrijving kan bijvoegen aan het bestand.
De mogelijkheden en de velden bestaan gewoon niet.
Pak ik een MP3 file ja dan mag ik ineens wel wat toevoegen of veranderen (taging)
Maar met een .EXE file gaat dat niet
FILENOTE.EXE dat nog onder XP werkte, werkt niet op Windows 7 x64
Ook Filenoter (+r) niet waarvan men zegt dat die het wel op x64 doet.
Gosie wat is er toch veel troep wat gewoon niet werkt.
Ik wil gewoon een beschijving aan een bestand toevoegen, net zoals je dat bij MP3-files kan doen.
Waarom lukt dat niet met executebles of Zips of JPGs ???
Laatst bewerkt door een moderator: