Comment spam op bijlagepagina's van foto's in WordPress

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renske60

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2014
Berichten
116
Hallo allemaal,

Ik heb een WordPress-site (www.renskecramercreatief.nl). Ik zie regelmatig dat spammers reacties proberen te plaatsen onder foto's. Ze hebben dan de bijlagepagina van zo'n foto geopend, waarop een reactiebox staat. Daar proberen ze hun meuk te dumpen, ware het niet dat Akismet hen de pas afsnijdt.
Diezelfde bijlagepagina krijg ik ook te zien als ik in ingelogde toestand vanuit de mediabibliotheek de bijlagepagina open.

Maar als ik niet-ingelogd mijn site bezoek en op zo'n foto klik, kom ik niet op de bijlagepagina. In de afbeeldingsdetails heb ik namelijk 'Geen' geselecteerd bij 'Link naar' in de weergave-instellingen. In de mediabibliotheek staat ook niets bij 'Link naar'. Alleen de URL is zichtbaar.

Mijn vragen:
  1. Hoe komen die spammers nou toch op die bijlagepagina? Is dat een teken dat ze op de een of andere manier bij mijn dashboard kunnen?
  2. Zo ja, hoe voorkom ik dat?
  3. Hoe zet ik die reactiemogelijkheid op de bijlagepagina's van de foto's uit? Ik heb me suf gezocht maar ik kan het niet vinden.

Btw, mijn site is beveiligd met Akismet, BruteProtect en iThemes Security. En de reactiemogelijkheid bij zowel de pagina's als bij de berichten staat uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,

Renske
 
Ze gokken vooral en heel veel. Soms levert dat succes op.

Waar ze vooral naar zoeken is naar bekende lekken in populaire plug-ins. Hadden ze toegang tot je dashboard dan hadden ze vast wel iets anders gedaan als alsnog via een moeilijke omweg proberen spam te plaatsen.

WordPress heeft als nadeel dat je de wp-admin folder niet kunt hernoemen. Verwijder daarnaast ook alles uit de standaard installatie wat ook maar enigzins naar WordPress verwijst. Dus ook de meegeleverd voorbeeldreacties en artikelen. Dit voorkomt al dat men je site als WordPress herkend en daarmee dat men probeert je site te misbruiken.
 
Dank je wel RogerS. Ik ga zien wat ik kan doen.

Weet je misschien ook hoe ik de commentmogelijkheid op die bijlagepagina's kan uitzetten?
 
Ik geloof (nu ja: hoop) dat ik nu toch een oplossing heb gevonden.

In de SEO-plugin van Yoast kun je onder Geavanceerd/Permalinks de optie 'Stuur bijlage-url's door naar bovenliggende bericht-url' aanvinken. Booswichten komen dan - als ik het goed begrijp - bij het bericht uit en daarop kunnen ze niet reageren.

Wie de SEO-plugin niet gebruikt, kan voor dat doel de plugin Attachment pages redirect gebruiken.

Ik hoop nu maar dat het inderdaad werkt

Toch blijf ik het raar vinden dat de reageer-optie op de bijlagepagina niet uit te zetten is.
Echt niemand die dit weet?
 
Toch blijf ik het raar vinden dat de reageer-optie op de bijlagepagina niet uit te zetten is.
Echt niemand die dit weet?

Dat kan met de Dsiable Comments-plugin. Je kunt met deze plug-in aangeven of reacties toegestaan zijn op berichten, pagina's, maar ook op bijlage-pagina's. Daarnaast kun je ook alle reactie-mogelijkheden uitschakelen.

Indien je niet met een plug-in wilt werken, kun je ook een stukje code toevoegen aan het functions.php-bestand van het thema dat je gebruikt (maak bij voorkeur een Child-thema).
 
@Tommy78 Dank je wel! Die plugin is de oplossing. (Code toevoegen is voor mij nog een brug te ver, maar ook daar wordt aan gewerkt. ;-) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan