• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

comment

Status
Niet open voor verdere reacties.

janus1janus1

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Geachte lezers,

Ik zit met het volgende probleempje. Middels de code activecell.addcomment kan ik een opmerkingveld invoegen. Met comment.delete kan ik hem verwijderen.
Hoe kan ik zien of er reeds een opmerking geplaats is.
Met andere woorden als ik een veld wil invoegen en er bestaat er al een dan krijg ik een foutmelding.
Bij voorbaat dank voor het antwoord
Janus

Zoiets:

Sub comment()
On Error GoTo GoExit
ActiveCell.AddComment
GoExit:
End Sub

Ja dat werkt wel, echter als er in de code een andere fout voorkomt heb ik een probleem.
Bestaat er geen oplossing in de trend van exist = waar of onwaar of iets van die strekking.

Of nog korter en meteen je probleem opgelost.
Sub comment()
On Error Resume Next
ActiveCell.AddComment
End Sub

Laatst bewerkt:
Ja dat is een goede suggestie. Bestaat er nu ook een code om verderop in het programma de "resume next"opdracht weer uit te schakelen?

Gebruik de on error goto en lees in de foutafhandelingsroutine het foutnummer uit.
Gebruik dit nummer om aan de hand hiervan te bepalen welke actie ondernomen moet worden.

Sub comment()
On Error GoTo GoExit
ActiveCell.AddComment
'verdere code
End
GoExit:
MsgBox (Err.Number & Err.Description)
If Err.Number = 1004 Then
MsgBox ("Cel bevat al een opmerking")
Resume Next
End If
'hier je verdere code