• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Commentaar toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Berichten
437
Beste Excellers,

In een beveiligde spreatsheet wil ik de gebruiker de mogelijkheid geven om in een bepaalde cel commentaar toe te voegen.
Mijn idee is om in een cel te dubbelklikken dat dan de beveiliging wordt opgeheven en dat automatisch het "invoeg opmerkingen" zichtbaar wordt. Zodra de gebruiker het commentaar heeft ingevoegd en naar een andere cel gaat dient de beveiliging weer ingeschakelt te worden.

onderstaand het begin van de code, echter ik kom niet verder


Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
ActiveSheet.Unprotect
????? .AddCommentt ?????????????

????????????????
??????????????

end sub
 
Code:
with Range("C6")
    .AddComment
    .Comment.Visible = False
    .Comment.Text Text:="blabla"
end with

Om zaken uit te proberen en uit te vinden kan je "macro opnemen" gebruiken. Geeft vaak een goede hint en inefficiente code

Ron
 
Hoi Ron,

Bedankt voor je reactie echter als ik nu op een bepaalde cel dubbelklik komt het commentaar altijd in C6. Het is de bedoeling dat in de cel waar dubbelgeklikt wordt dat daar het commentaar wordt toegevoegd.

Weet jij of iemand anders hoe de code dan moet worden.

groet,
Jan
 
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    With Target
        .AddComment
        .Comment.Visible = False
        .Comment.Text Text:=InputBox("Geef je commentaar", "Commentaar toevoegen")
    End With
End Sub
Plaats deze code in de bladmodule v/h betreffende werkblad. Door gebruik te maken van Inputbox kan je een variabele commentaar toevoegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan