• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Comments vanuit een cel kopieeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter AatB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Soms is het leven simpel;)

Bedankt. Ik ga toch maar een VBA cursus volgen. Heb je wellicht een suggestie?

mvg,

Aat

Aat

Op de site (Excel subform en VBA subforum) wordt van tijd tot tijd al eens gepost welke boeken interessant zijn. Gebruik de zoekfunctie, en je kan o.a. zoeken op Walkenbach daarnaar. Dat is een bestselling auteur.

Voor een specifieke cursus, die zal je ongetwijfeld ook wel in Nederland hebben, maar zoiets heb ik zelf nooit gevolgd. Als je de moeite wilt nemen om naar België te komen, ik ben beschikbaar.

Wigi

Aat

Op de site (Excel subform en VBA subforum) wordt van tijd tot tijd al eens gepost welke boeken interessant zijn. Gebruik de zoekfunctie, en je kan o.a. zoeken op Walkenbach daarnaar. Dat is een bestselling auteur.

Voor een specifieke cursus, die zal je ongetwijfeld ook wel in Nederland hebben, maar zoiets heb ik zelf nooit gevolgd. Als je de moeite wilt nemen om naar België te komen, ik ben beschikbaar.

Wigi

Ik ga vanmorgen naar de Ardennen om daar met een aantal vrienden Oud & Nieuw te vieren. Voor een cursus lijkt mij het toch wat ver......

Goede jaarwisseling en een gezond en goed begin.

mvg,

Aat

Ik ga vanmorgen naar de Ardennen om daar met een aantal vrienden Oud & Nieuw te vieren. Voor een cursus lijkt mij het toch wat ver......

Antwerpen is dan ook de Ardennen niet hé :D

Uiteraard wist ik dat de kans klein was...

Voor jou ook wederkerige wensen.

Wigi

Code:
If ccc <> "" Then

Als ik even mag muggeziften oftewel een best practice beschrijven.
Volgende alternatieven zijn te verkiezen boven eerstgenoemde code, omdat VBA bij uw methode (in de achtergrond) een stringelement aanmaakt, nl "". Bij volgende methode wordt geen string element aangemaakt en is daarom efficienter:

1. Code:
    if ccc <> vbNullString Then

2. Code:
    if len(ccc) > 0 Then

Nu, jouw code is lekker intiutief en ik betrap er me ook op dat ik hem soms gebruik, maar er zijn betere methoden om te checken of een string leeg is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan