Common Client wordt niet gedownload

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankgbosman

Verenigingslid
Lid geworden
20 jul 2002
Berichten
300
Weer eens problemen met die (^^%@*^% Symantec.
Ik heb kabelinternet, XP en Norton Antivirus 2003.

Vanochtend probeerde ik, zoals gewoonlijk op woensdag, een liveupdate te draaien. Alles werd gedownload en geinstalleerd, behalve
"Upgrades Norton Internet Security 2003 to v6.0.4"
onder het kopje "Update Norton Internet Security program updates".

Symantec site afgezocht en vond een topic met het probleem erin. kijk hier maar eens.

Heb gedaan wat ze zeiden, maar je raad het al: geen enkel succes. Nu heb ik wel gelezen over de problemen rond de common client, maar ondertussen zit ik wel met een download, die niet wil downloaden of installeren.

Iemand enig idee? Ik stuur voor de zekerheid ook een screenshot mee van de foutmelding van de LiveUpdate.
 
Screenshotje is niet gelukt, dus bij deze nog een poging
 

Bijlagen

  • common_client.gif
    common_client.gif
    23 KB · Weergaven: 37
Bedankt Saldos, maar het haalt niets uit. Ik had deze pagina al gelezen en ook al de stappen uitgevoerd, en nu op jouw aanraden weer. Maar tevergeefs.

Weet jij nog een andere oplossing?

Symantec heeft trouwens gereageerd op mijn e-mail met dezelfde link als jij nu geeft.
 
Geplaatst door frankgbosman
Weet jij nog een andere oplossing?

Ja ik weet nog een andere oplossing?
Heb je toevallig zonealarm?
Zo ja, deinstalleer hem even.

Doe daarna liveupdate. Als het goed is, dan zou liveupdate helemaal zonder probleem moeten werken.

Installeer daarna zonealarm opnieuw.
 
Ik heb geen zonealarm geïnstalleerd, dus dat is het probleem niet.

Ik heb inmiddels weer een mailtje van Symantec:

<b><i>Frank, please go through the steps provided in the previous mail. In case, if the issue still persists then, as a workaround, I suggest that you run LiveUpdate in Interactive Mode and download all updates, except the common Client update. Please note that Norton AntiVirus (NAV) will continue to work correctly without this update.

Please follow the steps in the URL provided below to change LiveUpdate to Interactive Mode:

Title: 'How to change modes in LiveUpdate 1.8'
Document ID: 2002121013485013
>Web URL: http://service1.symantec.com/Support/sharedtech.nsf/docid/2002121013485013?Open&src=w

Note: If you are having LiveUpdate 1.7, then you can skip the steps in the above document.

Please follow the steps in the URL provided below to download all updates, except the Common Client update:

Title: 'How to download updates one at a time when multiple updates are available'
Document ID: 2002041914425813
>Web URL: http://service1.symantec.com/Support/sharedtech.nsf/docid/2002041914425813?Open&src=w

In your message you also wrote:
> Does this all mean that I have to reinstall all the Norton Software?

It is only a part of the update that has been failed and there is no need of reinstalling the software.</i></b>

Daar hebben we veel aan....
 
Tsja, het wordt nu wel wat moeilijker om te gissen waarom dit gebeurd:
Ik ga even een lijstje maken en ga 1 voor 1 af om te kijken wat jouw probleem kan oplossen:

1. Open internet explorer en typ in je adresbalk %TEMP% en druk op enter.
Leeg alles wat in die map staat.

2. installeer de virus definities handmatig vanaf hier:

http://www.sarc.com/avcenter/download/pages/US-N95.html

3. Zet je firewall tijdelijk uit (ook de interne firewall van xp) en doe liveupdate en kijk of dat je probleem oplost.

4. Werkt dan niet verwijder dan je firewall tijdelijk even en probeer dan liveupdate te doen.

5. Als dat niet werk ga dan naar configuratiescherm-software en verwijder liveupdate en installeer hem daarna opnieuw vanaf hier:

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/liveupdate/lusetup.exe

restart de computer daarna en kijk of je probleem opgelost is.


6. Werkt dat ook niet, dan moet je NAV verwijderen. Gebruik daarna RNAV vanaf hier:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...33497f6e8a319ece88256ace0076cc02?OpenDocument

En verwijder alle NAV bestanden handmatig vanaf hier:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...929150461b8e5cdc88256ab80074194a?OpenDocument

En installaar daarna in clean boot zoals hier beschreven:

url

Dan moet het toch wel opgelost zijn.
 
Jouw oplossingen lossen bij mij helaas niets op. Dus deïnstalleren en opnieuw installeren lijkt de enige mogelijkheid. Maar ik ondervind geen hinder van de door Symantect gemelde bugs, dus vraag ik me inderdaad af of het al die moeite waard is.

In ieder geval bedankt voor je moeite en interesse.
 
Graag gedaan :)

Denk er maar over na en mocht je nog problemen ondervinden, laat het dan maar even weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan