Communicatie probleem computer via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papiswa

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Hoi

Ik heb thuis de volgende situatie :

situatie.JPG

Beveiligen van het gedoe is geen probleem. Ook hebben alle computers nu toegang tot internet. Het enige probleem is alleen dat Computer 1 en de Laptop niet met elkaar kunnen communiceren.

Wat meer info :

De laptop is draadloos aangesloten op de router. Computer 2 zit met een kabel aan de router en Computer 1 gebruikt via een kabel Computer 2 als gateway.

Computer 1 en 2 maken gebruik van Windows XP Pro SP2 (laatste updates) en de Laptop draait op Windows XP Home SP2 (laatste updates)

Tussen Computer 1 en Computer 2 zit dus een netwerk waarvan de IP adressen de vorm 192.168.0.X hebben.

De Computer 2, de router en de Laptop maken allemaal gebruik van 192.168.2.X

Deze tweede situatie heeft dus allemaal dezelfde IP Range dus kunnen elkaar makkelijk vinden. Computer 1 en 2 dus ook, maar nu is de vraag hoe ik mijn laptop laat weten dat er achter computer 2 ook nog een Computer 1 zit en andersom. Nu staat me vaag iets bij dat ik dan een soort gateway tabel moet maken ofzo, maar ik heb geen flauw idee hoe dit te bereiken en of dit klopt. Het lijkt me dat ik dat dan op computer 2 moet instellen want dat is het middelpunt die vanaf elke PC te bereiken is. Wie kan me hierbij helpen??

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
als je een router hebt dan snap ik de opstelling niet.
welke router heb jij.....
en waarom sluit je dan geen switch aan op de router.
Dat werkt toch veel makkelijker dan 1 computer met twee netwerkkaarten.

Thanks voor reacite

De opstelling is op deze manier omdat er al een kabel liep vanaf de kabelmoden van een meter of tien die drie verdiepingen omhoog gaat vanaf de router naar computer 2. De laptop is later aangeschaft dus in het begin was er geen router nodig. Toen ik alleen nog maar computer 1 en 2 had was het gewoon zo dat computer 2 rechtstreeks op de kabelmodem was aangesloten en computer 2 diende dus altijd als router voor computer 1. Aangezien die twee PC's toch altijd tegelijkertijd aanstaan is het niet nodig om een switch aan te schaffen, hoewel dit het hele installatie proces wel zou vergemakkelijken. Toch wil ik het eerst zonder switch proberen voor elkaar te krijgen omdat het in theorie op die manier gewoon moet werken.

Twee interne netwerken die met elkaar communiceren moet niet moeilijk in te stellen zijn.

Laatst bewerkt:
Heeeej super handig het is inderdaad gelukt. Kwestie van zo'n verbindingsbrug maken zodat alles dezelfde IP Range krijgt. Strak hoor, ik wist niet dat het zó makkelijk kon zijn.

Many thanks!!!

Je kan mischien ook op pc1 gate way instellen Dat is dan ip adres van pc 2 en dan pc 1 automatisch ip adres instellen?
en anders wat geopperd werd een switch/hub bij pc2 plaatsen (kabels liggen eral) en dan pc gate adres router geven.

Quatsch zei:
Je kan mischien ook op pc1 gate way instellen Dat is dan ip adres van pc 2 en dan pc 1 automatisch ip adres instellen?
en anders wat geopperd werd een switch/hub bij pc2 plaatsen (kabels liggen eral) en dan pc gate adres router geven.

Het is al opgelost met een bridge.:rolleyes:

Deze staat alleen nog niet zodanig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan