karin0204
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 9 mei 2009
Ik zal eerst proberen de situatie zo duidelijk mogelijk weer te geven.
er zijn 2 pc's 1 met xp en 1 met vista.
Die met vista heeft altijd directe internetverbinding gehad van upc.
Nu heeft mijn zoontje die pc met xp in zijn kamer gekregen en wilde ik dus via die router van sitecom die verbinding werkend krijgen.
Het was de bedoeling dat de pc die vlakbij de kabels staat (vista) gewoon via een kabel met de router verbonden wordt en de ander via de usb stick die bij de router is geleverd.
Ik wilde dus in eerste instantie de internetverbinding met kabel via de router tot stand brengen.
Dit lukt echter niet.
Ik heb de kabel in de wlan poort van de router aangesloten op de modem van upc en dan een kabel vanuit poort 1 van de router naar de pc.
de pc verkrijgt niet het ip adres van de router.
Ik heb al wat afgezocht en ik stuitte toen op communicatie problemen met de router.
Volgende dingen heb ik al geprobeerd:
-modem van upc meer dan een minuut van de stroom afhalen en vervolgens opnieuw installeren.
-tcp/ip instellen op automatisch verkrijgen zetten.
-verschillende malen de instructies van windows vista opgevolgt (router en modem uitschakelen/ inschakelen e.d.)
Ik ben nu al 2 dagen bezig en krijg het maar niet aan de praat.
Alvast bedankt voor de moeite
er zijn 2 pc's 1 met xp en 1 met vista.
Die met vista heeft altijd directe internetverbinding gehad van upc.
Nu heeft mijn zoontje die pc met xp in zijn kamer gekregen en wilde ik dus via die router van sitecom die verbinding werkend krijgen.
Het was de bedoeling dat de pc die vlakbij de kabels staat (vista) gewoon via een kabel met de router verbonden wordt en de ander via de usb stick die bij de router is geleverd.
Ik wilde dus in eerste instantie de internetverbinding met kabel via de router tot stand brengen.
Dit lukt echter niet.
Ik heb de kabel in de wlan poort van de router aangesloten op de modem van upc en dan een kabel vanuit poort 1 van de router naar de pc.
de pc verkrijgt niet het ip adres van de router.
Ik heb al wat afgezocht en ik stuitte toen op communicatie problemen met de router.
Volgende dingen heb ik al geprobeerd:
-modem van upc meer dan een minuut van de stroom afhalen en vervolgens opnieuw installeren.
-tcp/ip instellen op automatisch verkrijgen zetten.
-verschillende malen de instructies van windows vista opgevolgt (router en modem uitschakelen/ inschakelen e.d.)
Ik ben nu al 2 dagen bezig en krijg het maar niet aan de praat.
Alvast bedankt voor de moeite

Laatst bewerkt: