• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Communicatie tussen 2 excel sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoss23

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Wie kan mij helpen met hetvolgende probleem?

Ik heb een excel programma met een verschillende aantal mensen (aanwezigheidsmonitor). Als er verlof wordt goedgekeurd gaat automatisch het aantal met 1 naar beneden. Er is echter een tweede sheet waar een en minimum aaantal aanwezigen in staat. Zodra ik weer iemand verlof wil geven moet mijn sheet het minimum aantal in het andere spreadsheet opzoeken en vergelijken. Zou ik door deze man verlof te geven onder het gestelde minimum uitkomen wil ik een foutmelding of iets dergelijks waardoor ik weet dat ik onder een minimum uitzak en andere acties moet nemen.

Al:thumb: vast bedankt Hoss

Hoi

Als in A1 het aantal medewerkers staat, en in B1 het minimum aantal, zet dan in C1:
Code:
=als(A1<B1;"Pas op! Te weinig aanwezigen";"")

Je kan dit ook nog in een kleurtje en in het vet zetten als je wil, rood zal goed opvallen.

Pas de bereiken aan aan jouw werkblad.

Wigi

Hoi

Als in A1 het aantal medewerkers staat, en in B1 het minimum aantal, zet dan in C1:

=als(A1 < B1;"Pas op! Te weinig aanwezigen";"")

Je kan dit ook nog in een kleurtje en in het vet zetten als je wil, rood zal goed opvallen.

Pas de bereiken aan aan jouw werkblad.

Wigi

Wigi,

Bedankt voor je antwoord. Het minimun aantal staat in een andere sheet waar ik alleen leesrechten heb.Mijn sheet mag dus kijken naar het aantal en dan bekijken of er nog een af kan zonder onder het minimum te zakken.

Maak de formule waar je een melding wilt krijgen indien je onder het minimum gaat. Zet dit bv. in de buurt van de cel waar het aantal aanwezigen staat. Stel dat dat cel A1 is en dat je de waarschuwing in C1 zet.

Kopieer dan de formule die ik gaf naar C1. B1 kan evt. op een ander blad zijn. Selecteer in de formule de B1 (enkel dat) en klik met de muis op de bladtab van de andere sheet (onderaan). Dan klik je op de cel in dat andere blad waar het minimum staat. Druk Enter.

Zou moeten in orde zijn dan.

Lukt het?

Wigi

Wigi,

Bedankt. Het werkte niet omdat ik de engelse versie van excel heb. Is nu aangepast en werkt. Bedankt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan