communicatie twee routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmoone

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
43
Hallo,

ik wil graag van mijn router (SMC, 1 wireless, 4 port) naar de router van mijn buurman (e-tech, 4 port). Alle comps hebben vast ip, beide routers hebben uniek ip.

PCs draaien XP sp2. Netwerkkabel loopt van een van mijn lan poorten (SMC router) naar een van de lan poorten van de e-tech router.

Hoe krijg ik ze met elkaar te communiceren?

Bedoeling is om bepaalde bestanden te delen.

Wie helpt?

Moonman
 
Hier moet je op 2 dingen letten.
De eerste is dat je tussen de beide lanporten dan wel een cross-kabel moet gebruiken. Anders is er geen communicatie mogelijk namelijk.

Daarnaast is het wel van belang dat jullie in dezelfde ip-range zitten. Dus de 1 moet bijvoorbeeld 192.168.0.1-192.168.0.128 gebruiken ... en de ander 192.168.0.129-192.168.0.254.
En daarnaast moeten jullie allebei dhcp op jullie routers uitzetten, en op alle werkstations vaste ip-adressen gaan opgeven. Waarbij degene die de hoge reeks ip-adressen gebruikt er rekening moet houden dat zijn router op 192.168.0.129 komt te zitten, en dat dit ook de default gateway wordt voor zijn werkstations.
Voor de rest moet het gewoon gaan werken dan.

Succes ermee :thumb:
 
Hallo pmeijne,

bedankt voor je reactie. Ik ben hiermee aan de slag gegaan. Dus; vaste ip-adressen, dezelfde IPrange. Ook heb ik wizard thuisnetwerk uitgevoerd om zelfde werkgroep te bereiken. Ik ben nu zo ver, dat ik vanaf mijn computer de router van mijn buurman kan benaderen en andersom. De computers zien elkaar echter niet. Moet ik nog iets vrijgeven in de routerinstellingen?

Moonman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan