communicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Thuis heb ik een prima internetverbinding. Een van mijn contacten verblijft in een verpleeghuis waar een internetverbinding is met een draadloze router. Ze gebruikt daar een zgn. mini-laptop met daarin een draadloze netwerkkaart. Wellicht is het aantal gebruikers te hoog en/of de afstand van de router tot de gebruikers te groot. Regelmatig valt de verbinding uit en dat is storend voor beide partijen.
Voor het volgen van een videostream wordt gebruik gemaakt van een dongle van KPN (hoeveel data kost dat??), voor de overige communicatie gebruikt ze vooralsnog de verbinding via de router, maar deze is dus niet optimaal.
We hebben ook nog geprobeerd een verbinding te maken met de router via een wireless adapter, maar die verbinding met de router is slechter dan de ingebouwde draadloze netwerkkaart.
Welke opties hebben we nog om een goede communicatie te krijgen?

Bj het lezen van het woord 'videostream' in je posting gingen bij mij de alarmbellen rinkelen. Het zou zomaar kunnen dat de verbinding over en weer uistekend is (stabiel etc. etc.) maar dat de videostreaming met name aan de 'andere kant' een zodanig zware belasting op het systeem legt ('systeem' moet je even ruim interpreteren -> van machine tot en met netwerk-verbindingen-) of zijn de problemen ook aanwezig bij simpel mailverkeer en / of msn-chatten (zónder beeldverbinding)?

De videostream betreft een stream van een kerkdienst. Deze wordt door meer mensen (al dan niet live) bekeken. Hoe zwaar de belasting dit keer aan de uitzendende kant (de kerk), weet ik niet, maar daar hoor ik van weinig problemen.
Verbindingen via skype en/of Teamviewer gaan moeizaam, soms valt een verbinding zomaar weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan