communicatiefout printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hurm

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
56
Ik heb een Epson 580 en die werkte op 98 prima. Heb nu xp geinstalleerd met de nieuwste drivers en nu krijg ik steeds een communicatiefout. Controleer de het type interfacekabel en de kabelverbindingen. Wat moet ik doen om hem weer aan de praat te krijgen?
 
Kijk even in de Bios bij Integrated Pherepticals of de printer instelling op ECP/EPP staat.
 
Staat allemaal prima in de bios. Ik vrees dat het aan mijn usb poorten ligt. Heb een memorystick en die word ook niet herkend (mijn printer gaat ook via de usb ) Alles staat ingeschakeld in de bios, zo ook in apparaatbeheer. Wat kan ik aan mijn usb poorten doen zodat ie apparaten herkend?
 
Wat ook wel eens lukt is in apparaatbeheer op de betreffende USB-poort klikken met de R.Muisknop uitschakelen en dan weer inschakelen (softwarematig). Lukt het niet verwijder dan de USB poorten compleet start opnieuw op en laat alles opnieuw detecteren. Succ6

Ps. ik neem aan dat je XP hebt.
 
Heb inderdaad xp Will. Moet ik in apparaatbeheer naar usb-controllers en daan naar usb hoofdhup? Zijn dat de bewuste usb poorten?
 
Inderdaad en dan kijken of bij een van de USB poorten of er bij staat dat hij printer ondersteuning geeft.

Ps. ik ben Will (ik zit op de naam van mijn zoon te werken).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan