communicatiefout printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamhuis

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2001
Wie kan helpen???
Ik heb sinds Mei een Lexmark all in one en deed het altijd prima.
Ineens bleven documenten in de wacht staan, deed ie het weer gaf hij ineens een melding dat er iets met de communicatie niet goed was. Toen ging hij de helft afdrukken en gaf weer een foutmelding en toen pakte hij het papier niet goed.
Na van alles geprobeert te hebben (opnieuw geinstaleerd) heb ik Lexmark gebeld en na alle instructies te hebben opgevolgt kwam de half Engels sprekende dame tot de conclusie dat ze mij een nieuwe ging sturen. Ik had een X 74 die was er niet meer maar ik kreeg de X 1100 serie. En ja hoor na 3 dagen had ik hem thuis. Even instaleren wat afdrukken en het hele gezin weer blij. Tot vanmiddag ik moest een nieuwe kleurencartridge hebben en die deed ik erin. De testpagina moest verschillende regels afdrukken en ik moest aanklikken welke dan het beste was.
De laatste regel drukte hij niet af en nu kwam steeds de melding dat ik de cartridges er opnieuw uit en weer in moest doen. Nou jullie raden het al niets helpt en heb nu een nieuw apparaat wat volgens mij het zelfde probleem geeft als de oude ook bij het afdrukken van een document begint hij keurig om halvewege te stoppen met een foutmelding.
Ik weet het nu echt niet meer maar kan zo langzamerhand wel janken.
Heb 2 kinderen die werkstukken moeten maken.
weet iemand of het aan mijn computer kan liggen of zo.
Ik heb 2 systemen draaien XP prof en ME op allebij geeft hij het zelfde probleem.
alvast bedankt voor het lezen van dit misschien warrige verhaal.
Jacqueline

ff snel een reactie, zonder te weten of DAAR de opossing zit:

kijk eens binnen het bios: bij print opties kun je kiezen uit 2 instellingen: EPP en nog een, probeer de andere dan thans is ingesteld eens...............

('t is maar een heeeeeeeeeeel wilde gok......)

Daarnaast -en da's wederom een heeeeeeeeeel wilde gok-, kun je binnen de printeigenschappen "ergens" kiezen voor een "mode", er is een RAW-mode en nog een. (als de bios niet lukt, probeer dat dan eens......)

dombo

Hoe kom ik in bios ( ben maar een leek die met nog grotere leken in 1 huis woont)

Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS. Probeer ECP\EPP.

Groetjes,
Bennie

...... al moet ik heel eerlijk zeggen dat de kans dat 't in de bios zit, m.i. toch ook weer gering is.
Reden ? Als de printer 't altijd goed deed (al is het maar een paar maanden) dan gaat 'ie niet zonder reden opeens "vreemd" doen als er binnen het bios niets is veranderd. (Anders dan natuurlijk een fysiek defect van de printer zelf)

Je zal jezelf ook moeten afvragen of vanaf het moment van "vreemd" gaan doen, je bepaalde nieuwe software hebt geinstalleerd (al heeft het niets met printsoftware te maken) of dat je voor een bepaald progje updates hebt geinstalleerd..... ?

Ik heb je vraag nog eens "bestudeerd", binnen een andere configuratie doet de printer ook vreemd:

als je de parallele kabel "mee hebt genomen" naar dat andere systeem, dan zou ook DAAR de oorzaak kunnen liggen : defecte parallele kabel / stekker......... ?

Als de printer het eerst wel deed en nu niet meer is de kans dat het met het Bios te maken heeft niet erg groot.

Zeker niet omdat je aangeeft dat probleem zich op beide PC's voordoet.

Heb je bij beide PC de zelfde kabel gebruikt? (aangesloten via USB?)

Andere kabel dan ligt het aan de printer, zelfde kabel; probeer het eens met een andere...

Verwijder de stekker tussen PC en printer.
De software van de X75 heb je waarschijnlijk niet verwijderd. Als dat zo is ruim eerste eens alle printer software op.
Ga naar Start, Configuratiescherm, Software en kijk eens of daar software van je printer staat, (zoek even op lexmark), kan echter zijn dat er niets tussen staat.
Ga dan eens op zoek in de handleidingen (van de X75 en de X1100 en kijk hoe je de software kunt verwijderen.
Als dat gelukt is installeer dan de software van de X1100 precies volgende de handleiding nog een keer opnieuw.

N.b. welke foutmelding krijg je? Vermeld even de letterlijke tekst (na die halfe pagina).

mochten de hier gegeven mogelijke oplossingen niet werken, dan adviseer ik de methode van "uitsluiting" :

je zal vast wel een kennis / familielid / vriend hebben met een pc. Sluit het ding daar eens aan en installeer de drivers. (met jouw EIGEN paralelle kabel) Zelfde probleem ? Gebruik de kabel van die kennis. Probleem over? Dan was het de kabel. Probleem niet opgelost ? Dan is het OF de printer zelf (fysiek probleem -> defecte printer, OF.................... -en da's voor deze nieuwe printer ook een mogelijke / waarschijnlijke- heb je wel de juiste / nieuwste drivers ................?

Laatst bewerkt:
Withaar en ik waren tegelijkertijd aan het typen, de strekking van onze berichten "spoort" wel geloof ik............. ?

oke

Oké bedankt voor het meedenken.
Ik kreeg alleen een ander geval (sorry) erbij wat ik achter in de printer moest steken en waar de stekker/draad/kabel dan weer in moest. De kabel naar de usb poort is het zelfde gebleven dus dan zal ik eerst maar eens een ander usb kabeltje kopen.
Ik hoop dat dat werkt.
Jacqueline

we wachten 't af, je hebt in ieder geval wat "probeersels" om te proberen :D :D :D

om kosten te sparen,

probeer eerst eens de optie om bij een kennis met jouw printer en jouw kabeltje de boel draaiend te krijgen. Lukt 't daar WEL, dan weet je ZEKER dat 't aan je pc ligt en NIET aan:

1. de printer
2. de drivers
3. de kabel
4. de stekkers

@ Pasja, Klopt, je was net even iets sneller.
N.b. de Bios instelling heeft alleen betrekking op de parallelle poort aansluiting en niet op USB.

oke, ik ging uit van een parallele aansluiting maar idd. een usb connectie is vandaag de dag idd. eigenlijk gangbaarder.

Ik lees dat het pas fout is gegaan na het installeren van de nieuwe cartridge. Dan kan het probleem toch niet in het Bios zitten?

[edit]Oeps, ik zag eerst alleen de berichten tot Bennie, dus dit was al bekend[/edit]

Wij hebben laatst ook een (soort)gelijk probleem gehad. In de display werd vermeld dat de cartridge niet goed zat en er uit gehaald moest worden om vervolgens opnieuw te plaatsen. Na dit ca 8x gedaan te hebben (steeds dezelfde foutmelding) en goed aangedrukt te hebben deed hij het weer.

Daarna is het probleem niet meer geweest.

Zit er bij jou een optiemenu op de printer waar je nog iets mee kan?

Ik heb ook hetzelfde probleem met de lexmark X73.
Ik heb ook van alles geprobeerd , maar ik krijg het niet aan de praat . het heeft even gewerkt en kwam toen met de melding "kan usb poort niet vinden."
In de bios staat alles ook goed ingesteld.
Ik ben benieuwd wat de oplossing is ?

Vincent,

door jouw posting beginnen bij mij "alarmbellen" te rinkelen:

het heeft weinig met jullie specifieke probleem te maken, maar ik heb zelf nagenoeg identieke problemen gehad met een HP scanner van een jaar of twee oud (aansluiten onder XP).

Wat ik deed, of juist niet deed, al dan niet i.o.m. de techneuten van HP en na het downloaden van de zoveelste driver voor de scanner en het veranderen van instellingen in Windows (op aanraden van de techneuten van HP) heb ik na lang soebatten het ding het huis uit gegooid. Vele andere mensen hebben met HP soortgelijk gelazer onder XP en wie weet, misschien ook een groep mensen met de Lexmark printer, ik hoop het echter niet voor jullie, want HP is er niet in geslaagd het probleem voor hun scanner op te lossen.

Ik weet het, ik weet het, in de oorspronkelijke topicvraag staat dat de pinter het in 1e instantie altijd goed deed. DAAR zt 'm misschien tegelijkertijd het "kwaad" en is het te vergelijken met de HP sores :

misschien is er een progje of een udate van een progje geinstalleerd waardoor de communicatie - instellingen in Windows een "millimeter" zijn veranderd, ten gevolge waarvan sommige apparaten, in dit geval dan mogelijk de printer, "vervelend" gaat doen.

Advies :

als je er echt niet meer uitkomt (mogelijk ook voor Jacqueline) en wacht s.v.p. nog een week of zo, dan zou het compleet opnieuw installeren van Windows een optie kunnen zijn...............

Installeer na een schone Windows installatie je printer en check it out. Doe vervolgens na iedere install of update bij het opnieuw opbouwen van Windows even een printertest of 'ie blijft werken. Zo vind je wellicht de "boosdoener"............. ?

enne,.............. zelf heb ik met mijn scannerprobleem GEEN schone Windows installatie gedaan. Ik had mijn systeem al weer een jaar en had er inmiddels al zoveel aan veranderd, dat het mij een dag of twee a drie zou hebben gekost om het systeem weer helemaal te "tunen" en daar had ik toen geen zin in.

Maar nogmaals, "melk" eerst de fabrikant en DEZE site uit voordat je zo'n actie gaat opstarten ('t is maar een goedbedoeld advies...........)

Ik haat 't om tot dit soort -format- adviezen te komen, maar soms, als er geen alternatieven meer zijn, is het een te overwegen optie...............

Laatst bewerkt:
Zal ik proberen.

Mij lijkt het ook een probleem te zijn van de fabrikant.
ik zal alles opnieuw met een schone lei uitproberen en als het niet helpt ..dan doe ik het heel voorzichtig weg.

Als het gelukt is laat ik het weten.

grt,

Vincent

Heb nog geen tijd gehad om een ander usb kabeltje te proberen maar er ging me wel ineens een lichtje branden, Bij aankoop van de all in one zat er geen usb kabel bij en die moest toen ergens van achteren worden gehaald. Zijn alle kabeltjes het zelfde of zit daar ook nog verschil in?
Het gekke is ook dat hij wel gewoon kan scannen met deze nieuwe maar ook met die vorige (ook nog maar 8 maanden oud)
Raar toch?
Jacqueline

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan