Communication between PIC and Java program based on XML

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joram21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2010
Hello,

I am making a device to communicate over the internet based on a PIC µP. The general purpose of the device is to read in data from sensors, buttons and to control led's and relais. So there should be communication possible in 2 directions. The PIC has to send/receive this data over the internet to a custom made JAVA program who will process the data and display's it nicely. Now I want to wrap the data in XML format and then send it as an XML file over the internet. I already succeed in forming the XML representation of the data in the DATA memory of the µP and also to read out that XML data with the java app. But know I'm stuck with the fact: how can i edit the XML, stored in the DATA memory of the µP with the java app so that I can also write to the µP with the java program and not only read. I need this because I also want to control some LED's just by clicing on some buttons in the java prog. Do I need to use SOAP or XML_RPC and if so, how can I realise this on the µP?

Thanks in advance,

Greetings

Welcome.

This is a Dutch forum, so the language we use is Dutch. Please translate.

Hallo,

Ik ben voor een project een toestel aan het ontwikkelen waarmee ik sensoren, led's en relais kan uitlezen/aansturen via een PIC µP over het internet. De bedoeling is dat de PIC over het internet, via een zelf gemaakt java programma aangestuurd wordt. De communicatie tussen deze 2 wordt gerealiseerd door het versturen van de data, wrapped in een XML file. Nu ben ik er reeds in geslaagd de data die de µP verzameld in een XML formaat te zetten in het DATA geheugen van de µP zodat ik het via de java applicatie deze XML kan ophalen en uitlezen. Maar nu zit ik echter met een probleem voor het schrijven van data naar de µP zodat ik door bv op een knop te drukken in de java applicatie een LED kan laten branden via de µP. Hoe los ik dit het beste op, via SOAP of XML_RPC of wat zijn de mogelijkheden. En hoe gaat dit dan juist in zijn werk, moet ik dan bv een SOAP toepassing schrijven op de µP (die je dus eigenlijk kan beschouwen als een server). Ik zie het licht op het einde van de tunnel even niet meer.

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan