Comodo zwaar? Welke versie nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0447

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Hi, ik gebruik op het moment sygate, maar schijnt dat comodo beter en veiliger is. Alleen ik wil graag een lichte firewall en schijnt dat comodo best wat zwaarder is dan sygate. Als het maar en klein beetje zwaarder is geeft het niet.

Welke versie zou dan beter zijn? 2.4 de nederlands talige of versie 3.0. (Ik ben namelijk slecht in engels)

Krijg je ook via deze firewall de popups te zien bij bijvoorbeeld RPG games (fullscreen)? Zoniet, welke firewall kan dit wel?

Alvast bedankt.

Ik heb zelf Comodo en heb daarvoor andere firewalls gehad. Persoonlijk vind ik 'm niet zwaar, niet anders dan firewalls zoals Zonealarm o.i.d. Je krijgt inderdaad pop-ups te zien; maar in fullscreen games weet ik even niet. Ik heb nog een iets oudere versie; de nieuwe heb ik ook gezien. Je moet er even mee leren werken; hij is op wat kleine puntjes iets ingewikkelder dan bijvoorbeeld ZA maar je kan er ook meer mee instellen. In de nieuwe versies kun je een applicatie niet alleen toestaan of weigeren; maar kun je 'm ook als trusted installation application maken e.d. Afijn, je kan er best veel mee. Ik vind het in ieder geval een fijne firewall; maar er zijn er natuurlijk veel meer. Op Google (plaatjes) kun je wat menu afbeeldingen zien. Kun je beetje een indruk krijgen.

Ik ken Sygate niet, maar Comodo is in mijn beleving niet zwaar, ZoneAlarm en Outpost zijn zwaarder.

Ik gebruik de meest recente, gratis versie (Engels). Tijdens installatie word je gevraagd of je Defense+ wilt installeren, dit zou ik niet doen! Gewoon de Firewall plus leakbeveiliging installeren. Comodo scoort er goed in de leaktest, geeft een veilig gevoel (http://www.matousec.com/projects/firewall-challenge/results.php).

Verder heeft gebruik inderdaad wat gewenning nodig, maar dat heb je al snel met een programma welke je nog niet gebruikt hebt. Wil je een programma installeren en vertrouw je deze 100%, dan is het verstandig Comodo even in de "installation mode" te zetten, dit om veel meldingen te voorkomen.

@New Kid aan jou bericht te lezen geeft comodo veel meldingen? Dat is het meest irritantste aan een firewall. Daarom ook dat ik sygate gebruik. Die geeft 1 melding per programma.

Comodo genereert niet meer meldingen dan ZoneAlarm, en veel programma's "kent" hij al. Wil je een nieuw programma installeren, dan zal hij je, TIJDENS installatie, geregeld om een bevestiging vragen. Echter, zet je Comodo in de "installation mode" dan zal hij dat niet doen!

Zet je 'm na beeindiging van installatie niet van "installation mode" af, dan herinnert hij jou eraan om dit alsnog te doen.

Buiten installaties om heb je niet tot nauwelijks last van meldingen. Maar goed, hij moet je soms gewoon vragen wat te doen, Comodo staat niet voor niets in de top van beste firewalls.

Wat heb ik aan een firewall waar ik v.w.b. meldingen weinig last van heb (en dus maar doet waar ie zin in heeft), en daardoor zo lek is als een mandje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan