Comp automatisch laten opstarten bij inschakelen contactdoos.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo,

één van de computers hier thuis is aangesloten op een contactdoos met schakelaar, nu stond daar eerst een andere pc en als je dan de contactdoos inschakelde ging de comp automatisch aan. Mijn vraag is of je dit in de bios van de huidige computer ook in kunt schakelen of is dat per moederbord afhankelijk?

Hallo,

één van de computers hier thuis is aangesloten op een contactdoos met schakelaar, nu stond daar eerst een andere pc en als je dan de contactdoos inschakelde ging de comp automatisch aan. Mijn vraag is of je dit in de bios van de huidige computer ook in kunt schakelen of is dat per moederbord afhankelijk?

Die 'andere' was w.s. een oudje en had een mechanische aan/uit-schakelaar. Tegenwoordig hebben ze allemaal een electronische.
Maar ongetwijfeld komt er 'hier' iemand die een truc heeft .... :p

Die 'andere' was w.s. een oudje en had een mechanische aan/uit-schakelaar. Tegenwoordig hebben ze allemaal een electronische.
Maar ongetwijfeld komt er 'hier' iemand die een truc heeft .... :p

t zijn alle bij oudjes(ong 10 jaar), maar de huidige comp heeft iets betere specs.......

Kijk eens in de bios of daar iets staat van 'state after powerloss', daar zou dan ook nog de optie moeten zitten om 'always on' (o.i.d.)
Het één en ander is afhankelijk van het type bios, dus je zal even wat moeten proberen.

Bedankt......... kheb het gevonden, khad al vaker gezocht maar kon niet vinden wat ik zocht, maar nu wel, bijdeze computer heet het: autostart after 4 sec..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan