Comp bevriest onder windowsXP/2k en niet onder linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy2k

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
Mun pc blijft dus af en toe gwoon hangen onder windows XP/2k. Niet bij een bepaalde handeling zoals hevig CPU gebruik of het kopieren van een cd of dergelijke maar gwoon compleet ala random. Onder linux heb ik nergens last van en windows98 voor zover ik me dat kan herinneren ook niet. De CPU en HD heb ik al vervangen maar het probleem blijft precies hetzelfde. Ik heb de nieuwste firmware op mijn moederbordje zitten en alle drivers voor zover mogelijk ook geupdate. Mijn systeem ziet er zo uit:

-AMD duron 1ghz
-ECS mobo K7VZA met onboard sound
-Gforce2 MX400 met 64MB RAM
-256MB 133mhz geheugen.
-80GB seagate 5400 toeren HD

de overige hardware zoals firewire kaart en netwerkkaartjes zijn niet van belang want als ik deze verwijder uit het systeem blijft het probleem. Wat kan het in godsnaam nog zijn want ik weet het ECHT niet meer...

Laatst bewerkt:
Ga verder met dat verwijderen, zodat enkel mobo/CPU/geheugen/harddisk/videokaart aangesloten blijft. En kijk dan nog 's.

Jah het blijft... dat hebk net gezegd :)

Alles in de bios op langzaam/veilig zetten, alle componenten uitschakelen en het probleem blijft. Tis heel storend...

Iemand nog un helder idee? Heeft het bijvoorbeeld zin om dat moederbord maar gwoon weg te gooien en bij de eerstvolgende computer beurs hier in de buurt un nieuwe te kopen? Tis niet mun favoriete oplossing maar als dat het enigste is dat helpt...

Wat je nu moet doen is componenten (bij wijze van test, tijdelijk) vervangen, ik zou beginnen met je geheugen.

OK, geweldige ontdekking. Het probleem VERDWIJNT als ik Internet Explorer 6 met SP1 niet installeer.... dit heb ik dus uitgevonden na 100en keren opnieuw installeren en dergelijke. Is er ergens nog een gewone IE6 te krijgen zonder SP1? Ik vind het trouwens nog altijd wel een heeel vreemd probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan