comp loopt willekeurig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsnarf

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

ik heb laatst (2 weken geleden) een nieuwe processor in mn computer ingebouw, en nu loopt deze telkens op willekeurige momenten vast. mn voeding is 350.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

zo rond de 60 graden.
maar hij doet t nu al een uurtje ofzo, dus dan zal t daar toch niet aan liggen?

Vaak vallen dingen toevallig samen.
Kijk voor de zekerheid even in het foutenlogboek.
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken.

Kijk bij systeem en toepassingen.
De rode kruisje zijn de fouten, misschien klopt er een tijd met de vastloper.

mmm,

er is wel een error:
error application hang (101)

heeft dit er iets mee te maken (ik weet niet of de tijd precies klopt)

frans

Ik denk wel dat je het te pakken hebt.
Heb je gedubbelklikt op die regel?
Misschien staat er dan een viercijferig nummer en een uitgebreidere beschrijving.

Zoals je hier ziet kan het n.l. van alles zijn.

Even parkeren voor het geval je een event-nummer hebt.

Laatst bewerkt:
eventnummers zijn:

1002, 1000 en 1

kun je hier wat mee?
kzal ondertussen zelf ook wel zoeken. ik heb trouwens net een nieuwe fan erin gezet, dus misschien heeft dat t probleem al opgelost, maar we zullen zien.

ik denk trouwens niet dat het een error is, want ik zie net :o dat die error op de 22e was (wel ongeveer dezelfde tijd als vandaag)

srry :o

die fan heeft iig het probleem niet opgelost. En wat moet ik precies met die meldingen doen, daar snap ik niet echt veel van?

Jij sleutelt aan hardware :D Je zult er meer van snappen dan ik.
Het gaat om Event1.
Dat is iets hardwarematigs.

die event 1 komt bij de volgende regel voor:

Error 20-1-2006 13:12:03 nview_info none 1 N/A

En die error is er ook al voordat ik die nieuwe processor erin gezet heb. En die 1000 en 1002 komen ook al daarvoor voor

Maar dat kan net zo goed de oorzaak zijn.
Heb je het volgende dan wel gelezen wat bij die error 1 hoort?
\Device\ACPIEC: The embedded controller (EC) hardware didn't respond within the timeout period. This may indicate an error in the EC hardware or firmware, or possibly a poorly designed BIOS which accesses the EC in an unsafe manner. The EC driver will retry the failed transaction if possible.

Ik geef alleen maar aan hoor.

Kijk, jij gaat uit van die processor omdat je ergens zegt: Mijn pc hangt er is iets niet goed met mijn processor.

Maar, je pc hangt wel meer heb je nu ontdekt. Hij bleef ook al hangen voor je processor verwisselt is.
Mijns inziens is dit in het voordeel van je processor.
Als ik las op mijn pc wat hierboven staat zou ik me niet zo prettig voelen.

Microsoft:

Laatst bewerkt:
mm, dat is inderdaad niet zo'n leuke melding. Maar.....
Voor die nieuwe processor was die error er blijkbaar wel al, maar is de computer er nooit op blijven hangen. Omdat hij nu blijft hangen en ik naar die event log gekeken heb, ben ik er pas achter gekomen dat hij die error blijkbaar vroeger ook al gaf.

Maar wat te doen aan die error en aan het feit dat de comptuer blijft hangen (ik heb toch het gevoel dat het los van elkaar staat, maar ik kan me natuurlijk vergissen)?

Ps. Leuk dat als je een probleem probeert op te lossen, dat er alleen maar problemen bij komen :rolleyes:

Nee, je moet het anders zien. Je bent nu extra kritisch maar al die events waren ouder dan de nieuwe processor.
Toen zei je: Verdorie dat ding hangt al weer maar je schonk er verder geen aandacht aan. Nu geef je de processor de schuld.
Ik ben totaal niet technisch, totdat ik zelf iets heb gedaan, dus het lijkt me handig als er eens iemand naar kijkt die meer inzicht heeft in die error.
Of hij vandaag aanwezig is weet ik niet maar in ieder geval vanavond.
Anders je vraag aan de praat houden tot er een ander 'hardware persoon' langs komt :)

nou ja, dan wacht ik wel op een 'hardware persoon'

in ieder geval bedankt voor je hulp :thumb: en we zullen zien of het probleem opgelost kan worden.

Hardwarematig,sluit alles in de goede volgorde aan.

Sofwarematig,Bios update en register op orde maken, daar zitten verwijzingen in die niet meer kloppen,Welk? kun je nagaan door te zoeken naar onderdelen, die er in het verleden in hebben gezeten.

Advies: Schone installatie

Ik heb nog wel wat gevonden over die Acpiec event 1.
Mij zegt het allemaal niet maar het is wel dezelfde.
Misschien hebben jullie er wat aan.

de bios heb ik laatst geupdate met de nieuwste versie (dit was nodig om de 3.2 processor er in te doen).
Een schone install is eigenlijk mijn laatste optie. Ik wil eerst proberen of ik het probleem zo kan verhelpen.
Het register checken is wel een goed punt. Is er misschien een goed programma dat helpt bij het schoonmaken ervan, zonder dat ik er echt foute dingen mee kan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan