Comp slaat vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mokum_hooligan

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Ik plaats deze vraag namens een collega van me. Hij heeft het volgende probleem: Zijn comp slaat na een minuut of 5 vast zowel normaal als in veilige modus. Hij heeft everest gedownload en daaruit blijkt dat zijn aux temp zo rond de 72/80 graden is nu had ik op het forum gelezen dat het verschillende oorzaken kan hebben. Hij heeft het volgende geprobeert: fans schoon gemaakt, kast open, tafel ventilator erop gericht en als laatse nieuwe koelpasta tussen ze processor alleen niets helpt. Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn want hij is in staat dat ding uit het raam te gooien.

Bvb dank,

Patrick.

Kijk eens in het Bios of daar geen optie is, dat de PC bij een bepaalde temperatuur uitgeschakeld wordt. Nieuw koelpasta zeg je, zit er niet teveel tussen? Een klein druppeltje ongeveer ter grote van een rijst korreltje op de Core van de CPU is voldoende.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie alleen is 72/80 graden niet een beetje hoog???

en aux wat is dat precies???? :o

Aux kan de voeding of een losse temperatuur sensor zijn.
BTW zit de Heatsink(koelblok) wel goed op de CPU?

oja dat was ik vergeten het gaat hier om een pentium 4 en geen AMD weet niet of dat uitmaakt???

Nogmaals bedankt.

Patrick.

Welke Pentium 4 precies? De Prescot versie is namelijk een heethoofd.:(
Mijn eigen Pentium 4 (2,6ghz @ 2,9ghz) wordt, zelfs met de huidige buitentemperaturen, niet warmer dan 52ºC(normaal niet boven de 50ºC). Dit bij zwaar gebruik. 37ºC met niets doen momenteel.

Het is een pentium 4 2.0 ghz. Het gebeurt zelf als hij alleen everest aan heeft staan dus geen zware programma's ofzo

Al in het Bios gekeken?
Staat de PC in een meubel of gewoon vrij?

Nee nog niet gekeken ken hem nu ff niet bereiken en ja hij staat sinds een maand of 4 in een kast maar als je er toch een tafel ventilator op zet??? of zou de voeding dan ze warmte niet kwijt kennen dat hij tegen de te dicht tegen de achterkant aanstaat ???

Geplaatst door mokum_hooligan
of zou de voeding dan ze warmte niet kwijt kennen dat hij tegen de te dicht tegen de achterkant aanstaat ???
Als de achterkant echt dicht is van die kast, dan zou dat goed kunnen.

Als ik hem te pakken kan krijgen zal ik al deze dingen ff met hem doornemen en dan hoor je nog van me.

Bedankt voor de goede hulp tot nu toe. :thumb:

Patrick.

Ik heb die jongen net ff aan de telefoon gehad alleen was hij nu niet in de buurt van zijn pc. Dat van die bios vondt hij niet zo een goed idee om daar in te gaan rommelen want als het wel wat serieus is dan heb je kans dat hij er helemaal mee stopt. De pc staat in een kast met een dichte achterkant maar er is genoeg ruimte om zijn warme lucht kwijt te raken en er lopen verwarmingsbuizen door die in de winter bloed heet waren en toen had hij ook geen last hij had ook nog ff gevoeld en de lucht die eruit kwam was koud. Als het nou een sensor is die kapot is kan je dat controleren en wat kan je er aan doen als dat het is moet je dan gewoon een heel nieuw moederbord kopen ofzo ????

Alvast bedankt.

Patrick.

ik raad toch aan om in de bios instellingen te gaan kijken want dan moet je op een of andere manier die sensor uitschakelen

mijn pc

hallo computer experts.

het ging in deze zaak om mijn computer.
ik heb na heel wat rondvragen en rondbellen toch nog een nieuwe cpu-cooler gekocht. het schijnt namelijk zo te zijn dat je fannetje te weinig toeren kan maken en dan dus niet goed koelt.
en nu met nieuwe cooler is het probleem tot nu toe verholpen. de pc staat inmiddels alweer een half uurtje aan en temp blijft keurig rond de 40 graden.

allen hartelijk bedankt voor de moeite

groet michiel

Zoals jullie zien is het nu opgelost met een nieuwe cooler en niet het moederbord of de cpu ofzo. Ik dank jullie voor jullie hulp. :thumb:

Patrick.

mijn pc

hallo computer experts.

het ging in deze zaak om mijn computer.
ik heb na heel wat rondvragen en rondbellen toch nog een nieuwe cpu-cooler gekocht. het schijnt namelijk zo te zijn dat je fannetje te weinig toeren kan maken en dan dus niet goed koelt.
en nu met nieuwe cooler is het probleem tot nu toe verholpen. de pc staat inmiddels alweer een half uurtje aan en temp blijft keurig rond de 40 graden.

allen hartelijk bedankt voor de moeite

groet michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan