Comp. sluit af na internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

dokkie01

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Hoi,

Ik heb een mega groot probleem, als ik verbinding maak met het internet dan krijg ik na een paar minuten een foutmeling c:window/systeem32/iseas.exe (dat staat er ongeveer) en dan sluit de computer zich af. Ik heb al geformateerd en windows opnieuw geistalleerd maar dit mag niet helpen. Ik heb gescant op virussen ook niets en een blaster worm fix erover heen gedaan ook niets. Ik ben radeloos kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt
Nanda

Geplaatst door dokkie01
als ik verbinding maak met het internet dan krijg ik na een paar minuten een foutmeling c:window/systeem32/iseas.exe (dat staat er ongeveer) en dan sluit de computer zich af.

Dus dat is wat er ongeveer staat... Het zou handig zijn als je de foutmelding even precies weergaf. Is het toevallig zo dat lsass.exe onverwacht wordt afgesloten?
Wat ik daarnaast nog in mijn glazen bol zie is dat jou Windows XP niet up-to-date is en dat er op jouw pc geen firewall actief is. Klopt dat ook?

Process File: lsass or lsass.exe
Process Name: Local Security Authority Service
Description: Windows Local Security Authority Server Process handles Windows security mechanisms. It verifies the validity of user logons to your computer or server. Technically, the software generates the process that is responsible for authenticating users for the Winlogon service.
Company: Microsoft Corp.
System Process: Yes
Security Risk ( Virus/Trojan/Worm/Adware/Spyware ): No
Common Errors: N/A

Kijk even heel goed of het met een I of l geschreven is.

Lees dit alvast door:
http://www.microsoft.com/security/incident/sasser_printxp.mspx
http://www.microsoft.com/netherlands/beveiliging/waarschuwing/sasser.aspx

lsass.exe is een legitiem Windows-proces, maar als je Windows XP niet up-to-date is zit daar een lek in waar de Sasser-worm misbruik van maakt - met als gevolg dat lsass.exe moet worden beëindigd en je pc wordt afgesloten. In de eerste link die ik gaf kun je lezen hoe je dit afsluiten kunt voorkomen, zodat je de nodige stappen (beschreven in de twee links) kunt ondernemen.

(er is ook een virus dat isass.exe heet, met een i dus, maar dat virus leidt niet tot het steeds weer afsluiten van je pc)

Geplaatst door buffy

jou Windows XP niet up-to-date is en dat er op jouw pc geen firewall actief is. Klopt dat ook?

Ja dat klopt ik kan mijn computer niet updaten omdat ik geen internet verbinding kan maken. En nee ik heb geen firewall. En mijn excusses dat ik de foutmelding niet precies wist. Zal vanmiddag plaatsen wat hij precies is. Sorry. Maar wel heel erg bedankt voor de reacties.

Groetjes Nanda

Probleem opgelost. Toen ik hem de updates had gedaan was het probleem over. Harstikke bedankt voor de tip.

Groetjes Nanda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan