Comp. sluit alles waarin het woord 'virus' voorkomt meteen af..

Status
Niet open voor verdere reacties.

ja rune

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Hey,

Als ik een website of link of artikel probeer te openen waar het woord 'virus' in voorkomt, dan sluit de comp. de site meteen af. Als ik ook mijn anti-virus software probeer te openen, sluit de comp. dit ook meteen weer af. Alles waar het woord 'virus' in voorkomt sluit hij meteen af....Wat is er aan de hand?

nee, ik kan ook een site als 'www.housecall.nl' niet openen...:(

Neen, deze site sluit hij eveneens meteen af. Alle sites en programma's waar het woord 'virus' in voorkomt sluit hij gewoon meteen af...Help..

Er is hier eerder zoiets aan de orde geweest, ik kan het alleen nu even niet vinden... maar zal mijn best doen.

Kan je wel onder veilge- mode komen.
systeem opstarten en af en toe de F8 toets ingedrukt houden

vreemd dat hij deze site niet direct afsluit aangezien je zelf ook het woord "virus" hebt gebruikt :p

Ik heb op de site van spybot gelezen dat er spyware bestaat die dit soort effecten heeft (het niet kunnen openen van antispyware sites) Heb je daar ook last van?! Draai anders ook ff ad-aware of spybot

Bestudeer dit eens: http://www.experts-exchange.com/Security/Win_Security/Q_20935886.html

Die site kun je misschien ook niet bereiken, maar dit bracht daar de oplossing:

Many of the viruses/worms today are attacking your "hosts" file so you can't access antivirus sites.

With Notepad, open up the file

c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

If you see lines like this:

0.0.0.0 www.symantec.com
0.0.0.0 www.norton.com

or any other site mapped to 0.0.0.0, delete those lines. Also, if you see any common sites you recognize (such as Google) mapped to another number (IP address), delete those lines.

Your browser checks this hosts file first when you type a web address into your browser. So, when it sees a site listed, it automatically uses that IP address.

Hopefully, deleting these lines from your hosts file will allow you to update your AV. And, hopefully that updated AV will get rid of your virus problem.

Laatst bewerkt:
Ik kan eigenlijk ook niet op deze site, maar ik heb een tweede computer. Met deze kom ik wel op dit forum, hier staat het virus niet op.
Maar ik wil Hijack-This installeren. Als ik nu naar de map ga om het te unzippen, dan wordt de map ook meteen afgesloten...:( . Ik kan dus ook een programma als HijackThis niet openen.

En de truc met het deleten van host-files via Kladblok die ik eerder citeerde, heb je die al geprobeerd?
In die host-files zit de kern van dit probleem.

Als ik die ene host file open met kladblok, staat er eerst een stukje uitleg over dat bestand en vervolgens staat er één regel:

127.0.0.1 localhost

Dit is alles, verder is er niets te zien in dat bestand...

Geplaatst door ja rune
Als ik die ene host file open met kladblok, staat er eerst een stukje uitleg over dat bestand en vervolgens staat er één regel:

127.0.0.1 localhost

Dit is alles, verder is er niets te zien in dat bestand...

Dan begrijp ik er niets meer van. Sorry.

Ik denk het niet buffy.

Het effect van de hosts file zou een DNS error opleveren en niet het hele venster sluiten.
Een HijackThis log zou misschien wel helpen. Misschien dat daar iets vreemds in te zien is.

Groetjes,

Pieter

Maar ik kan HijackThis niet eens geinstalleerd krijgen. De map wordt dan meteen afgesloten, als ik het bestand probeer te unzippen....

Geplaatst door Pieter Arntz
Ik denk het niet buffy.

Het effect van de hosts file zou een DNS error opleveren en niet het hele venster sluiten.
Een HijackThis log zou misschien wel helpen. Misschien dat daar iets vreemds in te zien is.

Groetjes,

Pieter

OK, bedankt voor de uitleg. Ik had de vraagsteller al geadviseerd een HijackThis-log te plaatsen, maar:

Geplaatst door ja rune
Maar ik wil Hijack-This installeren. Als ik nu naar de map ga om het te unzippen, dan wordt de map ook meteen afgesloten... . Ik kan dus ook een programma als HijackThis niet openen.

Weet jij daar misschien iets op, Pieter?

Onder veilige modus, kan ik wel virus sites openen, mijn anti-virus software en de map van HijackThis...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan