comp. start niet meer op!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco cera

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
mijn computer start niet meer op.
als ik hem aanzet dan geeft ie een lange harde pieptoon en blijft dit vervolgens herhalen.

ik heb geprobeerd een opstart diskette te make op mijn lap top maar ik weet niet meer hoe je dat doet.
alles doorgezocht maar vind nergens de optie.

groetjes marco

Hoi,

Bij een lange harde pieptoon kan je MoBo wel eens overleden zijn, echter, hier heb ik niet zoveel kennis van.
Daar krijg je nog wel reacties op.

Wil je een opstartdiskette maken voor Win98;ME of XP?

Grtzzz.

Geplaatst door marco cera
mijn computer start niet meer op.
als ik hem aanzet dan geeft ie een lange harde pieptoon en blijft dit vervolgens herhalen.

ik heb geprobeerd een opstart diskette te make op mijn lap top maar ik weet niet meer hoe je dat doet.
alles doorgezocht maar vind nergens de optie.

groetjes marco

Heb een tijdje geleden juist hetzelfde voorgehad, en dat lag toen aan mijn voeding, ik kreeg toen ook af en toe (niet altijd) bij het opstarten een lange pieptoon die zich bleef herhalen. Uiteindelijk na paar keer proberen startte de computer toch op, tot op een bepaalde dag de voeding doorbrandde. Met de voeding die ik nu heb (400W t.o 250 eerst) heb ik dat nooit meer gehad, dus misschien geeft de voeding niet meer genoeg ...

Weet je zeker dat je alle kaarten in je pc en alle kabels goed hebt aangedrukt, vaak is dat ook het probleem. Een opstartdiskette zal je in dit geval niet kunnen helpen ben ik bang.

Heb je misschien RAM-geheugen geinstalleerd dat niet compatibel is met je systeem?

reactie

ik ga even kijken of het aandrukken van alle kabels helpt en mijn video kaart e.d. aandrukken (advies van Dixons) Nee ik heb geen nieuw geheugen geplaatst.
wel heb ik mijn monitor los gehad en weer opnieuw aangekoppeld.
maar die zit goed vast volgens mij.

ik laat het weten..

groetjes Marco

Re: reactie

Geplaatst door marco cera
ik ga even kijken of het aandrukken van alle kabels helpt en mijn video kaart e.d. aandrukken (advies van Dixons)
groetjes Marco

Was ook advies van Tanja:D

Als je je monitor van je videokaart los hebt gehad, denk ik dat je videokaart inderdaad een beetje los gegaan is.

Zorg er wel voor dat je goed recht drukt, dus duimen aan beide kanten en voorzichtig drukken.

Re: Re: reactie

Geplaatst door Tanja1968

Was ook advies van Tanja:D

Als je je monitor van je videokaart los hebt gehad, denk ik dat je videokaart inderdaad een beetje los gegaan is.

Zorg er wel voor dat je goed recht drukt, dus duimen aan beide kanten en voorzichtig drukken.

alles werkt weer, het waren schijnbaar toch de kabels die niet helemaal lekker vast zaten.

allemaal hartstikke bedankt voor jullie hulp.

groeten,
Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan