comp traag + chkdsk bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

musicalsan

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Hey,

de comp van mijn vader heeft een probleem.
Telkens hij opstart gaat hij eerst chkdsk uitvoeren op de externe harde schijf (op E: niet op C:) Hij vindt geen fouten
Verder is hij met momenten redelijk traag.

Eerder deze week kwam plots Phishing controle van explorer opduiken waardoor het internet onmogelijk werd omdat elke website maar bleef gecontroleerd worden.

Norton doet zijn job, adaware laten lopen bijna niets gevonden.

Iemand een idee?

Om met Phishing te beginnen, dat kun je uitschakelen in IE7, Extra, Phishing-filter.
Chkdsk uitvoeren: bedoelje schijfcontrole? Chkdsk is een commando in de Dos-box, bedoel je die echt?

Hey, bedankt voor je reactie.
Ik bedoel dat wanneer de comp opstart, automatisch een checkdisk gebeurd van de E: schijf.
Je moet dat dan laten lopen en nadien start de comp gewoon verder op met XP. (geen beschadigingen, geen fouten)

Hallo,

Chkdsk staat niet bij geplande taken.
Na het afkoppelen van de externe E: schijf start de comp wel normaal op. Wil dit zeggen dat die externe schijf beschadigd is?

Je zegt dat er geen fouten werden gevonden door chkdsk. Heb je de oplossing drie van het Microsoft verhaal al geprobeerd?

Dus Installatie CD van XP in de lade, PC herstarten, kort na de herstart komt er een regel witte tekst in zwart scherm, druk willekeurige toets in om van de CD op te starten. Setup begint en in eerste stilstaande blauwe scherm met gele letters staan dan drie keuzes: XP nu installeren, setup afsluiten en bestaande XP repareren. Voor die laatste optie moet je een "R " indrukken. Doe dat. Je krijgt dan een regel 1. met de XP installatie, je moet kiezen en drukt 1. Dan wordt gevraagd om het Administrator wachtwoord, druk op Enter (want je zult geen wachtwoord hebben ingesteld). Uiteindelijk kom je op de volgende opdrachtprompt: C:\Windows _ .

Type de opdracht FIXMBR E: en druk op Enter. Geef daarna de opdracht FIXBOOT E: en geef Enter. Tot slot geef je de opdracht EXIT en druk je op Enter. De PC herstart. Deze keer druk je niet op een willekeurige toets en laat je XP normaal opstarten. Heeft dit geholpen?

Tja, we kunnen dat niet echt proberen, want er is geen installatiecd van Windows. Ik zal er nog eens achter zoeken, maar volgens mij was die er in het begin al niet bij.

Ik weet alleen de oorzaak:
Als je computer al heel oud is 3 of 4 jaar of ouder en je hebt hem al een paar keer op de aan/uit knop gedrukt blijft hij controleren. Waarom? > Windows "denkt" dat er een fout zit op een schijf waar hij mee bezig was.

Misschien een oplossing:
Vraag een aan iemand of je de setup cd van windows xp nog hebt, ik probeer hem ook nog later te hosten... :D als het niet lukt!!!
succes;)

Bedoel je nu dat een comp van 3-4 jaar stokoud is? (lol)

Als ik het goed begrijp dan heeft het feit dat die comp dagelijks een paar keer aan en uit gezet wordt effect op het gedrag van Windows? Windows denkt als het ware dat de harde schijf stuk is of zoiets?
En de schijf die het laatst gebruikt werd is dan de dupe?

Bedoel je nu dat een comp van 3-4 jaar stokoud is? (lol)

Als ik het goed begrijp dan heeft het feit dat die comp dagelijks een paar keer aan en uit gezet wordt effect op het gedrag van Windows? Windows denkt als het ware dat de harde schijf stuk is of zoiets?
En de schijf die het laatst gebruikt werd is dan de dupe?

Oke misschien niet oud... Ja om het zo gek te zegen: "Windows denkt als het ware dat de harde schijf stuk is of zoiets? " Had ik ook... Volgens mij kun je alleen bijven uitvoeren. Oud of niet oud, het is waarschijnlijk te veel verkeerd uitgeschakeld. Je kunt het telkens blijven doen maar dan 10-30 keer ofzo:D

Wanneer de externe harde schijf geformatteerd is als FAT32, zou het wel eens kunnen helpen om dit om te zetten naar NTFS:

1. Sluit alle applicaties en Verkenner-vensters die momenteel de externe harde schijf gebruiken.
2. Start -> Uitvoeren -> cmd /k convert.exe E: /fs:ntfs

Gegevens gaan tijdens dit proces niet verloren, gewoon zijn werk laten doen, en het komt goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan