comp uitval ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

laur3ns

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Ik heb nietecht veel verstand van pc's, en hoop dat iemand hier me misschien kan helpen...

Ik heb een nieuwe interne harde schijf gekocht,en sinds die in mn pc zit (en hij als slave aangegeven is) valt mijn pc uit als ik programma's als word, mediaplayer of photoshop aan heb staan...

Nou weet ik niet waardoor dit komt, waar kan dit mee te maken hebben ?...

Weet het niet

Trekt je voeding het niet ??

Run eens everesthome en kijk of je daar wat wijzer wordt.

Eric.

controleer met name de 5volt en 12 volt lijn met everest.
deze mag niet meer dan 10% naar beneden of boven afwijken

hee bedankt voor de reacties!... mn voeding trekt het wel, de spanningen wijken niet meer als 10% af, en ik heb nog steeds geen idee wat het nou is :S...

waar zou het hem nog meer in kunnen zitten?

Kun je wat precieser zijn.

Wat bedoel je precies met hij valt uit.

Wat zie je gebeuren en hoe herstel je het.

Eric.

Laatst bewerkt:
Nou het gaat gewoon als volgt; mn pc is opgestart, en zodra ik iets gebruik waarvan mn pc van 2 schijven moet lezen dan valt hij zonder foutmelding of wat dan ook uit... En als hij dan opnieuw is opgestart komt er wederom geen foutmelding en kan ik gewoon wachten tot hij weer opnieuw uitvalt zodra ik met de schijven in de weer ga... en ik baal er van :(

Vertel

Hij valt gewoon uit?

Gaat hij hangen en doet niets meer, zodat je alleen een reset kan geven.

Of sluit hij zichzelf af, of start hij zelf opnieuw op.

Nog een vraag:
wat is het file systeem van de tweede en heb je al eens schijfcontrole met reparatie opties aangevinkt gedaan.

Heb je je swapfile naar 2 verplaatst?

Eric.

P.S. zet anders automatisch opstarten na fout eens uit. Dan kan je het bleuscreen lezen.

Als ik bezig ben op de pc, dan zonder foutmelding valt hij uit, en start zichzelf gelijk opnieuw op, maar geeft niets weer van een foutmelding als hij weer is opgestart en hij voert ook niet automatisch een schijfcontrole uit, wat hij anders wel altijd moet doen, maargoed ook na schijfcontroles (handmatig) dan blijft hij het gewoon doen... Ik heb het het meeste als ik met mediaplayer in de weer ga, dan rip ik bijv. een cd en dan valt hij tijdens het rippen uit, of als ik in photoshop ook maar iets met tekstgereedschap doe ofzo, zulk soort dingen, en iksnap er niets van. Als ik op internet ben dan gebeurt er niets...

wat is een swapfile :O ? waar kan ik automatisch opstarten na fout uitzetten ?

Deze computer

Rechts klikken, eigeschappen, geavanceerd.

Daar zie je het staan, bij herstelopties, zet dan automatisch opstarten uit.

Een swapfile is de file die windows gebruikt i.p.v. ramgeheugen. Maar als je daar niets mee hebt gedaan, kan dat niet het probleem zijn.

Eric.

Ok ik ben zojuist weer een cd gaan rippen met media[player zodat hij weer uitvalt (...) en hij gaf de fout aan in MACHINE_CHECK_EXCEPTION, kun je hier wat mee ?

Laurens

Welke hardware

Het lijkt dus op een conflict in je hardware.

Wat is er bij gekomen.

Probeer last known good.

En koppel anders de hardware die je verdenkt eens los en kijk wat hij doet.

Eric

ik heb dus een nieuwe harde schijf van MAXTOR 80 GB erin zitten, en een vriend van me heeft op 1 of andere manier omdat hij het eerst niet deed de nieuwe schijf als primair gezet, want mn pc wilde nu net niet opstarten zonder die nieuwe schijf :S... windows staat op mn oude schijf geinstalleerd, ook MAXTOR 40 gb...

Laatst bewerkt:
Vraagje

Het lijkt er op dat je nog niet precies weet wat het verschil is tussen je systeemschijf en opstart partitie.

Dit zijn overigens termen van NT (2000 of XP) want 98 kent die berippen niet.

Dus zeg eerst even welk OS (besturingssysteem) je hebt dan kan ik je de goede uitleg geven.

Probeer meteen te achterhalen of je boot van HDD 0 of HDD 1 ( kun je zien in je bios).

Als je nu boot van je 2e harde schijf (40 gig), zou ik die op master zetten en dan opnieuw booten.

Eric.

Bijlagen

• jumper settings.jpg
    jumper settings.jpg
    11,6 KB · Weergaven: 29
hee ok daar ben ik weer, heb inmiddels de schijf van 80 GB eruit gehaald, en de master schijf(40GB) zit er nog in, heb windows XP er opnieuw opgezet, en hij blijft nu nog steeds uitvallen, hoewel hij VOORdat die schijf van 80 GB erin zat, het nog gewoon deed met wat nu precies dezelfde inhoud is...

ik snap er helemaal nix van en ik word heel langzaam steeds minder blij :confused:

Zal lastig worden

Of je bord heeft spontaan kuren gekregen.

Als je een kast open schroeft zijn er een paar dingen waar je op moet letten.

Zorg dat je geen kleding draagt die statische elektriciteit kan afgeven en zorg dat je zelf niet geladen bent.

Behandel je bord met zachtheid. Een kabel ergens van af rukken, kan schade opleveren.

Of je doet in je onschuld iets verkeerd, maar dat kan ik op afstand niet zien.

Eric.

P.S. is het nog steeds de zelfde melding ?? Dat was nl. een hardware probleem en dat los je niet op met een nieuwe install.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan