Comp. upgrade voor games.

Status
Niet open voor verdere reacties.

8li7z0r

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2004
Berichten
3
Hier ben ik weer en ik heb eens nagedacht, mijn budget is nu 700 - 900 euro.
En ik denk dat dit wel een goeie keus is :

AMD ATHLON 64 3200+
MSI K8T Neo-FIS2R, K8T800
ATI RADEON 9800 128mb
2x 512 DDR SDRAM pc3200

Wat denken jullie hiervan ???
Goed genoeg voor DOOM3 en HF2 etc. ???
 
Tja, je zou die spellen er wel mee kunnen spelen, maar je zal ook wel wat kwaliteit af moeten staan. Als je echt zo graag wil dat die spellen het goed spelen met dat budget, dan zou ik nog even wachten tot de spellen ook daad werkelijk uit zijn gekomen. (En dat kan nog wel een tijdje duren)
 
Haha tuurlijk die spellen zullen als een tierelier draaien, don't worry
 
Oja, ze zeggen dat Far Cry het nog niet eens red op full quality met een Rad 9800 PRO...
 
Nieuwe vid. kaart
Geen 9800pro
Maar een X800 pro.
Deze wel goed voor farcry etc :) ?
 
Ik zou niet voor de amd 64 gaan maar het geld die je hiervoor uitspaart, gebruiken voor een vééél betere videokaart. (lees: 256mb ipv een 128mb videokaart)

Bovendien zijn de 64 bit enkel processoren die een meer gegevens tegelijk kunnen doorsluizen, en met een athlon 3200 of meer heb je al meer dan genoeg.
 
Weet je dat zeker?

Ik wil nl. over een tijdje ook mn pc upgraden, maar ik weet nog steeds niet of ik de 64 bit versie of de gewone Athlon XP...

Is er dan echt zo weinig verschil in games?
 
Wel, de 64bit processoren zijn in feite bedoelt voor servers, of zware gegevensverwerking, zoals het renderen van 3d animatie, ect... .

Nu ze zijn natuurlijk zeer goed voor games te spelen, maar uit persoonlijk ervaring (kennis van mij heeft zo een proc onlangs gekocht), is volgens mij een athlon XP 3200+, qua prijs kwaliteit, toch al een ferme investering, een zeker goed voor een game computer, wanneer je enkel games speelt zou ik dan toch opteren voor een athlon XP, dan voor een 64bit.
 
Mmmm, tja, ik ga er nog wel even over nadenken...

Maar 1 probleem. Ze verwachten een prijsstijging van de Athlon XP en een prijsdaling van de 64 bit processoren...

Wat nu? :confused:
 
Sjah, ik vind dat je moet kijken naar wat je wil doen met je computer, en dan kun je zien, maar als de athlon hoger in prijs staat dan de 64bit procs, dan zou ik toch gaan voor 64bit.

Maar toch, de prijzen van computerstuff varieren nogal, afwachten, mss ne ké kijken bij pricewatch van tweakers.net
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan