comp. vast/ veilige modus werkt niet/ dringend

Status
Niet open voor verdere reacties.

layo

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Berichten
38
Bij opstarten komt mijn computer niet verder dan een rij iiiiii-tjes. maar hij komt niet verderdan 6 i-tjes.
opstarten in veilige modus geeft een rijtje met zinnen als partitie etc, en verder gebeurt er niets.
Ik heb het vermoeden dat mijn harde schijf beschadigd is door continue stroomstoringen ( ondanks een CPU unit). Hij werd steeds trager, gaf steeds vaker fouten en wil nu niets meer. Wat kan ik nog doen?
Er staat belangrijke info op die ik niet kan overschrijven. de software heb ik namelijk niet meer dus ik kan mijn back-up niet gebruiken.
Dringend hulp nodig! deadline volgende week dinsdag te halen.
layo
 
welkom bij helpmij.

een cpu unit ken ik niet maar zo te lezen zal het wel een psu noodstroom voorziening zijn.
Maar je computer start nu helemaal niet meer op ??
Je zou de harddisk als SLAVE eens in een andere computer kunen hangen en kijken of je de data dan nog kunt benaderen en ophalen.
 
ik heb alleen een laptop naast mijn desktop.
sorry, CPU unit moet zijn UPS.
Bij mijn laatste poging kwam er niets op mijn monitor,. De monitor kreeg geen signaal, terwijl de stroom van de computer gewoon aanstaat. Een acer. met 40 gb hard disk.
is er nog een andere oplossing?

Layo
 
mijn visie is dat óf je voeding naar zn grootje is of nog waarschijnlijker je HD naar de knoppen.
 
Nou, ik heb eindelijk safe mode op gang gekregen. de harde schrijf doet dus nog wel iets.
Wel is de computer ontiegelijk langzaam. dat was voorheen ook al een probleem. CPU was regelmatig 100% en dan liep tíe vast. Nu heb ik hem op windows normaal starten gezet en nu al ruim een half uur gebeurt er niets. Toch hoop ik zo de schijf op te kunnen starten. Ik denk dat het een lange adem wordt...
Het lijkt er nu eerder op dat de processor het niet meer aankan? kan dat??

layo
 
In de veilige modus kun je ook een virusscan doen en een spywarescan.
Zo maar een kreet het kan een lop virus/spyware zijn en die kan je computer erg traag maken.
Of weet je zeker dat jij spion vrij bent.
 
De safe mode liep dus helaas vast. Hij zit in een loop.
nu probeer ik hem vanmorgen weer op te starten, maar ik krijg geen signaal op de monitor.
Ik heb ook gebrobeerd met een rescue cd-rom op te starten via de bios, maar de cd-rom doet het niet.
Hopeloos dus.
Layo
 
Hmmzz, een vreselijk trage pc, CPU 100%, een harddisk en een cd-rom die het niet doen, klinkt als een kapotte IDE controller c.q. moederbord (of als je geluk hebt alleen een kapotte IDE kabel)
 
Laatst bewerkt:
Ik geef het op. Ik ga de schijf maar als slave in een andere computer zetten en zien of daar het probleem ligt of niet. besteed ik wel uit, want ik heb er niet veel verstand van.
Dank jullie voor de hulp
Layo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan