Comp ziet zipdrive niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Heb een zipdrive gekregen, alsmede een parallel pci kaartje om het een en ander aan te sluiten maar na installatie van alle drivers ziet ie mijn zipdrive niet iemand een idee?

Ik ben niet bekend met zip drives, maar als hardware apparaat moet deze in je BIOS te zien zijn bij opstarten. Is dit zo?

Nou, volgens mij zijn hwet de juiste drivers, de extra parallel poort ziet ie ook wel alleen de zipdrive erachter niet. Er staat ook geen uitroepteken in apparaatbeheer bij de extra parallelpoort. Hij ziet de poort dus wel ook in het bios.

Als het goed is moet je dus twee drivers installeren, één voor de pci kaart en één voor de zip drive.

B.T.W. Xp ziet een externe ZIP100 als een 'ouder verwisselbaar opslagmedium'

Geplaatst door maestro12
Als het goed is moet je dus twee drivers installeren, één voor de pci kaart en één voor de zip drive.

B.T.W. Xp ziet een externe ZIP100 als een 'ouder verwisselbaar opslagmedium'

Yep 2 drivers geinstalleerd, maar hij blijft hem niet zien ook niet als 'ouder verwisselbaar opslagmedium'

helaas dus , heb vandaag alles maar eens opnieuw gedaan maar ook dat hielp niet.

p.s. heb bij iomega de laatste drivers opgehaald maar ook niet.:confused:

Laatst bewerkt:
Er zit ook op de ZIP een jumper, staat deze ook correct ingesteld??

s ff kijken....... nee geen jumper:confused:

Vreemd, want bij mij zit er wel één op. Zal eens even gaan zoeken bij Iomega.

t'is een externe zipdive dus misschien daarom geen jumper.

Waarom gebruik je dan een extra pci kaart, je kan hem ook rechtstreeks aansluiten op je printerpoort, werkt meestal een stuk betrouwbaarder.

kreeg die extra kaart erbij ,dus ik denk: die zet ik er ook maar in.Heb hem net maar op de originele poort gezet en nu doet ie het en mijn printer(want die zat er eerst)ook dus vraag opgelost maar denk ik.

Maar iig bedankt he

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan