Compabiliteitspakket.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Windows 7.
Ik gebruikt nog steeds Office 2000 Premium.
Ik in geïnstalleerde programma's: Compatibiliteitspakket voor het Microsoft Office 2007 System (783 Mb).
Heb ik dit nodig voor Office 2000.

https://www.google.nl/search?client...spakket+voor+het+Microsoft+Office+2007+System
De eerste hit en dan systeemvereisten:
https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=3
Ondersteund besturingssysteem
Windows 2000 Service Pack 4; Windows Server 2003; Windows Vista; Windows Vista Service Pack 1; Windows XP Service Pack 1; Windows XP Service Pack 2; Windows XP Service Pack 3
Windows 7;Windows Server 2008
Aanbevolen Microsoft Office-programma's:
Microsoft Word 2000 met Service Pack 3, Microsoft Excel 2000 met Service Pack 3 en Microsoft PowerPoint 2000 met Service Pack 3

Dus wel SP3 installeren!!

Bedankt.

Heb de diverse links eens doorgenomen.
Sp3 is sinds 01/10/2013 op mijn computer geïnstalleerd. Dus dat lijkt in orde.
In feite heb geen problemen bij het dagelijks werken met excel en word, het enige dat ik soms vaststel is dat ik een email bijlage met extensie "ppsx" niet kan openen.

Maar ik zie dat er in juni nog diverse (KB's) compatibility packs voor 32 Bit edition werden geïnstalleerd. Ik heb wel eens Windows 7 64 Bit, heeft dit belang ?

Dat compatibiliteitspacket voor 2007 dat ik terugvind is dat noodzakelijk als Sp3 aanwezig is ? Mag ik dat verwijderen of blijf ik daar best af ?

Jouw office is 32bits daar gaat het om.
Dat compatibiliteitspacket voor 2007 is nodig om docx, xlsx en pptx te kunnen lezen. Bij office2003 kun je installatie vh pakket de bestanden onder deze namen ook opslaan. het is niet andersom. Je moet dus SP3 van office 2003 geïnstalleerd hebben en dan kun je pas compatibiliteitspacket voor 2007 installeren en gebruiken.

Heb de KB 923618 (Sp3) gedownload. Bij het installeren kreeg ik eerst het bericht dat er iets niet werd gevonden op mijn systeem.
Heb de update nog eens de download en installatie uitgevoerd en nu zie ik dit:
"Office Hotfix installer is al actief op uw systeem. Wacht tot dit programma gereed is en installeer vervolgens deze update."

Wat wordt hier bedoeld met "Wachten".

Het bericht na de eerste installatie was: "kan de verwachte product versie niet vinden op het systeem" en daarna "office hotfix enz".

Bedankt voor jouw uitleg en zoektocht maar de meeste zaken worden geweigerd.
o2ksp3a.exe," kan niet worden gedownload".
"Voordat u de update Microsoft Office 2000 SP3 voor clients of netwerkinstallaties installeert, moet u Microsoft Office 2000 Service Release 1a (SR-1a) installeren. Voor meer informatie over het installeren van Office 2000 SR-1a klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
245025 De Office 2000 SR-1/SR-1a-update verkrijgen"...deze pagina bestaat niet...enz

Vermits ik geen noemenswaardige problemen heb met mijn niet-complete Office ga ik niet verder experimenteren...het sop lijkt de kool niet waard...

Nogmaals bedankt.

Ze zijn niet meer downloadbaar.... das uiteraard erg jammer.
Maar dat betekent ook dat je zelf geen onderhoud gedaan hebt al die jaren.. eigenlijk had je ze zelf al moeten hebben...

Je kunt eventueel een Word of Excel, powerpoint viewer van latere versies downloaden en installeren. Kun je iig de bestanden bekijken en afdrukken en misschien opslaan als... een oude versie? dat laatste weet ik niet zeker....

Heb ze nog gevonden, weliswaar wel de Engelse update, kleine kans dat een enkel menu een Engels woord bevat.
Heb je de originele installatie van Office 2000 nog dan kun je het doen.
Neen, doe het dan niet. Eigne keuze dus.

Ik heb ze hier neer gezet in een zip.
https://www.wetransfer.com/downloads/3a429893f6150531130ba05ef97145e520160625134915/4887fb4d204cee73469809c5e492e7fb20160625134915/10317f

Installeer eerst:
O2KSR1aDL.exe
dan
O2kSp3a.exe
Dan probeer je het compatibiliteits bestand die je zelf al hebt opnieuw te installeren.
Lukt dat... ok klaar.
Lukt dat niet installeer dan ook
o2ksr1a.exe
Een beetje typisch klein bestand, weet niet precies waarom deze zou moeten.
Alles is met mijn virusscanner getest.
Ik heb ze via http://www.filewatcher.com gevonden op ftp van een universiteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan