Compact Flash werkt spontaan niet meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jkroeze

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Hallo,

Ik heb hier een computer die als server dient. Hierin zit een Compact Flash kaart van 4GB als harde schijf.
Dit heeft al bijna een jaar goed gewerkt maar nu wil ik de server uitbreiden.
De C schijf is maar 400mb en hierop staat Windows 98.
Nu kan ik Mysql niet op de Software Partitie (E) installeren wegens ruimte tekort op de C schijf.
Dus ik dacht laat ik die Compact flash in men laptop (OS: Vista Home Basic) doen om de D partitie waar alle websites opstaan te verkleinen en de C Partitie te vergroten. dit wil dus blijkbaar niet met een Compact Flash kaart/verwisselbaar medium.
Dus ik ging alle schijven back-uppen om het later met nieuwe partities terug te kunnen zetten.
En dit ging niet goed tijdens het kopiëren van de C schijf kreeg ik een fout dat er enkele bestanden niet waren gevonden.
Toen heb ik de Compact Flash kaart weer terug gedaan in de IDE>CF converter van de server.
Hierna heb ik de server opgestart met een Windows XP CD om de partities te verwijderen en nieuwe partities toe te voegen.
Tot mijn verbazing zijn er helemaal geen partities meer en is de vrije ruimte 1,88GB!!!!!!! raar maar waar terwijl de CF Kaart 4GB was. Partities aanmaken lukt ineens niet meer. Dus de Compact Flash maar weer terug in de laptop, daar is hij ook inderdaad 1,88GB.

Deze Compact Flash is gekocht op ebay en ik ben dus nu bang dat hij gehackt is.
Is er nog een mogelijkheid deze kaart te herstellen en eventueel op 1,88GB te formatteren of is ie onherstelbaar?
De data is niet belangrijk want op de C schijf stond alleen Windows. de belangrijke data op de andere schijven die ik wel heb kunnen back-uppen

Ik hoop dat men probleem/vraag nu wel duidelijk is

Laatst bewerkt:
heb je wel eens gehoord van punten en komma's??
man dit is zo niet te lezen :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan