Compal HEL-80 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbmspike

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Berichten
3
OK, ik weet het niet meer.

Mijn Compal HEL-80, 1 jaar oud, hield er van de week mee op met een BSoD. zover geen probleem, **** happens. Uitschakelen en opnieuw opstarten werkte echter niet. Fan spint op, DVD spint op als ie erin zit, HD, zoemt ook. maar geen beeld. Met accu, zonder accu, alle stroom eraf gehad voor een uurtje. Geen resultaat (dus temp lijkt het ook niet te zijn, na een uur is hij echt wel afgekoeld). Aangezien ik hem na een middag stoeien wilde gaan aanbieden voor reparatie heb ik de harde schijf eruit gehaald en in mijn desktop gehangen om een back-up te maken. Stop ik hem terug in mijn laptop start hij wel op! Direct naar windows, geen probleem.. tot hij na een uurtje ofzo weer met een BSoD vastloopt en ik hem dus weer niet op kan starten. Opnieuw de HD in de desktop gehangen, verder niks gedaan met de schijf, terug in laptop, start hij weer op.. en loopt even later weer vast met herhaling van zetten.. ikke nie snappe wat hier het probleem is.
Opties:
1) Harde schijf is het probleem, maar waarom doet hij het in mijn desktop dan wel?
2) Moederbord is het probleem, maar waarom doet hij het dan -nadat de hd in mijn desktop is geweest- weer wel (als is het maar voor eventjes)
3) In eerste instantie dacht ik dat het een videoprobleem moest zijn aangezien ik dus ook geen post/bios meldingen kreeg. Maar ook dan verwacht je ook niet dat hij het soms wel en soms niet doet. (en meer nog, dat het reproduceerbaar lijkt te zijn, wanneer wel en wanneer niet)
4) Software/driver probleem. Ik instaleer niet veel software, enige is de automatische updates van windows die ik steeds vergeet uit te zetten. Kan het nog zijn, maar dan snap ik nog steeds niet wat het plaatsen van de HD in een andere computer verandert zodat hij dan wel start. Gekeken of ik de laatsten kan verwijderen maar die mogelijkheid lijk ik niet te hebben via reguliere kanalen. (is geloof ik wel een truukje voor om hidden instalaties te bekijken maar dat ben ik vergeten, iemand?)
5) Virus van het een of andere soort. Virusscanner(AVG) met meest recente update kan niks bijzonders vinden.

Dus ik weet het niet, hij staat klaar om naar de reparatie te gaan, maar als jullie nog goede ideeen hebben hoor ik het graag. Ben liever mijn computer niet kwijt voor langere tijd.

Gr. Mike
 
Ik vermoed dat het ligt aan je moederbord, maar eerst zou ik graag van je willen weten welke melding je kreeg in je BSoD.

Niet de hele melding natuurlijk ;), maar het bericht in deze vorm:

DIT_IS_HET_PROBLEEM

Zou je me dat eens kunnen vertellen?

Groeten :)
 
Helaas. enige wat er stond, er is een probleem opgetreden windows wordt afgesloten bla bla bla. Dan een code die ik verder niet opgeschreven heb en de melding dat er een geheugendump werd gemaakt.

Er werden geen programma's of drivers/dll's genoemd.
 
2 dingen kun je dan doen:

  1. Forceer de fout opnieuw. Doe hetzelfde zoals je eerst deed toen het misliep.
  2. Ga naar Start > Uitvoeren en typ (zonder aanhalingstekens) in: "eventvwr". kijk dan bij Systeem of je daar iets kunt zien op het moment dat het misging.

Groeten :)
 
zodra ik even bij de desktop kan zal ik mijn harde schijf weer jumpstarten :)
Dat krijg je als je je vrouw WoW verslaafd maakt ...
ik kom terug met de resltaten.

tot zover alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan