company of heroes werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

polk3250

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
ik heb pas company of heroes met de uitbreidingen gekocht via steam.
gedownload installeerd geregistreerd alles werkte perfect.
maar als ik een spel start loop hij na 5 minuten vast.
beeld blijft stilstaan en gluid herhaald de hele tijd een klein stukje
ik heb pas mijn comp geformatteerd en nieuwe drivers geinstalleerd. alles werk prima nvidia video kaart. ik heb alle recommerends voor de game en dan meestal 2 of 3x zo goed.
alsjeblieft help me:confused:

Wat voor systeem heb je?
Even je specificaties geven => cpu, geheugen, videokaart

en waar draai je op ? xp / vista / W7?

windows xp
2x intel(R) pentium(R) D CPU 3.40GHZ
nvidia Geforce 9800 GT
geheugens: 140/186
148/149
1tb

Geheugens?

Lijkt me dat je daar ram bedoelt en dat is niet wat je nu weergeeft (is anders wel heel erg weinig en vreemde getallen).

Is het een merk pc, geef dan hier eens merk en type. Maak anders een hardware overzicht met pc wizard.

Open ook apparaatbeheer eens en geef aan of je vraagtekens/uitroeptekens ziet en waar deze bij staan.

het is een Mtek staat geen merknummer op
met de geheugens dacht ik externe geheugens niet ram
mijn ram geheugen kan ik nergens vinden???
er staan ook geen vraagtekens meer ik heb als het goed is alle drivers geinstalleerd

Een dual-core is ook niet echt fantastisch voor dit spel.

Company of heroes is een erg zwaar spel voor je cpu / geheugen.
Ik heb dit spel ook al brak zien lopen op core2duo's en quads.
Zelfs met een lange multiplayer pot begint ie op mijn systeem ook brak te lopen.
i7 920 / 6GB geheugen / HD 5870

ik heb de comp van mijn vriend overgekocht en hij heeft er nooit problemen mee gehad....
we proberen nu mijn videokaart driver te updaten maar we krijgen steeds een error

Plaats nu eerst eens even dat overzicht. Kunnen we meteen aangeven of het uberhaubt kan.

Moederbord : Niet nader omschreven Niet nader omschreven
Chipset : Intel i945G/GZ
Processor : Intel Pentium XE 945 @ 3400MHz
Fysiek Geheugen : 2048MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 9800 GT
Harde Schijf : Maxtor 6Y160M0 (160GB)
Harde Schijf : Western Digital WD2000JS-22MHB0 (200GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8161B
Monitor Type : NECCI CALL170 - 17 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 2 (32-bit)
DirectX : Versie 9.0c (oktober 2008)

Heb jij wel je chipset driver geinstalleerd?

Dit omdat je een "niet nader omschreven moerderboard" zou hebben.

En na de eisen van het spel te hebben bekeken, zou je het toch op z'n minst op minimaal moeten kunnen draaien.

Laatst bewerkt:
dat had ik je ook wel kunnen vertellen:confused:
maar kan iemand mij van mijn probleem afhelpen?

Ok,

Het spel valt uit na ongeveer 5 min spelen.
Wat zijn de temperaturen van je CPU / GPU?
Even de koelblokken checken op stof.

Heb je het bij elk spel of alleen COH?

er zit heb geen stof in mijn koeling zitten.
er blaast koude lucht uit
en ik speel met alle uitbreidingen

en met alleen coh want assassins creed werkt gewoon. het ligt niet aan het spel want ik had het eerst op cd maar vanwegen een aanbieding van steam was het goedkoper om coh met alle uitbreidingen te kopen dan alleen de uitbreidingen. dus had ik die gekocht maar ik heb gewoon nogsteeds dat probleem.

Laatst bewerkt:
Ok dus je had het spel op cd en dat werkte goed. Alleen je hebt nu problemen met de steam versie?
Heb je al de patches er ook opgezet?

Je zou ook nog de normale cd versie kunnen installeren, in een andere map en dan checken of deze wel blijft draaein.
Doet deze het goed ligt het aan de steam variant..

ps. bij bol.com heb je de complete verie incl. uitbreidingen voor 10,- (DVD variant)
http://www.bol.com/nl/p/games/company-of-heroes-anthology/1004004006552616/index.html

Heb je al geprobeerd om diverse settings in het spel omlaag te zetten? Met name Anti-aliasing eist veel van je videokaart.

Het kan blijkbaar ook aan de nieuwere drivers van NVIDIA liggen:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/259855-15-latest-nvidia-driver-stuttering

Lees de laatste post van Starmonger eens, die heeft dezelfde kaart als jij. Het valt dus te proberen om een oudere driver te installeren.

Je kunt ook nog proberen om de hardware acceleratie voor het geluid lager of uit te zetten in dxdiag:

Met de schuifregelaar Versnellingsniveau van hardwaregeluid kunt u problemen met haperend geluid corrigeren die worden veroorzaakt door bepaalde audiostuurprogramma's. U kunt problemen met DirectSound-audio het beste oplossen door de schuifregelaar één streepje naar links te verplaatsen en het geluid van de toepassing vervolgens opnieuw te testen. Als u de schuifregelaar niet op de standaardinstelling Volledige versnelling hebt staan, werken geavanceerde audioverwerkingstechnieken mogelijk niet.

http://support.microsoft.com/kb/190900

Laatst bewerkt:
ik zal vanmiddag eerst ff proberen zo'n oudere driver te vinden. ook zal ik proberen met settings wat lager te zettten;)

werkt die driver wel voor mijn computer ik heb windows xp 32 bits en die driver werkt voor vista/7 32bits

ik heb geprobeerd om een andere driver te installeren maar die zegt als ik hem probeer te installeren: het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compitabel zijn met uw huidige hardware. het installatieprogramma gaat nu afsluiten

maar ik heb hem gewoon van de goede kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan