Compaq 6720s en Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

javave

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Berichten
102
Hallo,

Ik heb een Compaq 6720s. Oorspronkelijk stond daar (voor geinstalleerd) Windows Vista op. Maar met maar 1 gig geheugen is dat ding dan heel traag.
Dus nu draai ik XP maar in systeem, apparaat beheer staan vraagtekens bij overige apparaten:

modemapparaat op de bus voor high definition audio

en bij:

Overige apparaten.

Heb contact gehad met HP maar de oplossingen die gegeven werden werken niet.

Kunnen jullie mij helpen?

Jan
 
Tsja, dat is het nadeel van die complete systemen met Vista. Als je er genoeg van hebt en je installeert Windows XP, dan mis je soms de XP-drivers voor de hardware componenten die je aan boord hebt. Het enige wat je kunt doen is achterhalen welke merk en type componenten het precies zijn, zoals voor je modem. Daarna op de site van de fabrikant kijken of je de XP-drivers erbij kunt krijgen.

Een andere oplossing zou zijn toch Vista erop, maar dan 1 GB geheugen erbij prikken. :confused: Al ben ik zelf ook geen fan van Vista....
 
Als je echt geen xp-oplossing vindt, vista er terug opzetten en eens kijken wat je kan uitschakelen...

Ikzelf heb een jaar lang gebruik gemaakt van vista ultimate (zwaarste versie) op een laptop met 895 MB RAM, voor ik er 1 GB heb bijgeprikt tot 1919 MB RAM.

Nooit problemen gehad:)
 
Een andere oplossing zou zijn toch Vista erop, maar dan 1 GB geheugen erbij prikken. :confused: Al ben ik zelf ook geen fan van Vista....

1 GB bijprikken is vrij prijzig... En XP is met 1 Gb redelijk snel.

Dus dan maar het ongemak van de vraagtekens... De rest werkt prima.
 
Als je echt geen xp-oplossing vindt, vista er terug opzetten en eens kijken wat je kan uitschakelen...

Ik had Vista Bussiness. Was echt traag. Ja zaken uitschakelen.... Nee dat durf ik niet...

Heb wel wat computer ervaring maar aan- en uitzetten dat is mij te riskant
 
Ik dacht iets van € 70.- En dan moet het nog geplaatst worden ook... En ook dat durf ik niet zelf.
 
Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat voor modules in je notebook passen (en of het in dat geval uberhaupt mogelijk is om er nog 1 GB bij te prikken),
maar een standaardmodule van 1 GB met 667 MHz kost op zich maar €19 meer.

En op zich is het ramgeheugen vervangen niet zo moeilijk.

Stroom eraf halen, accu loskoppelen is wenselijk. Ramgeheugencompartiment opendraaien en dan kijken welke gleuf nog vrij is. Meestal liggen ze bij laptops boven elkaar. Dus als de bovenste nog vrij is heb je geluk en moet je de gekochte module er gewoon inklikken.

Anders moet ej eerst even de bovenste module er uitklikken (dat kan op zich vrij makkelijk als je met 2 pinnetjes de klepjes opzij voorzichtig naar buiten duwt, maar misschien is het de eerste keer dat je dat doet niet zo makkelijk, en dan gewoon de ene module vanonder en de andere module daarboven.

Als je laptop dual channel ondersteund is het wenselijk dat beide modules identiek zijn.
 
Bedankt zal eens rondkijken en vragen of ze 'm ook willen plaatsen als ik de juiste vind.
 
Hallo,

Ik heb een Compaq 6720s. Oorspronkelijk stond daar (voor geinstalleerd) Windows Vista op. Maar met maar 1 gig geheugen is dat ding dan heel traag.
Dus nu draai ik XP maar in systeem, apparaat beheer staan vraagtekens bij overige apparaten:

modemapparaat op de bus voor high definition audio

en bij:

Overige apparaten.

Heb contact gehad met HP maar de oplossingen die gegeven werden werken niet.

Kunnen jullie mij helpen?

Jan

Hoi Jan,

hoe heb je het voor elkaar gekregen om XP op de laptop te installeren?
Als ik het probeer krijgik tijdens de procedure steeds de melding dat windows geen harde schijf kan vinden...
Ik hoor het graag van je.

Mvg Rob
 
Hoi Jan,
hoe heb je het voor elkaar gekregen om XP op de laptop te installeren?
Als ik het probeer krijgik tijdens de procedure steeds de melding dat windows geen harde schijf kan vinden...
Ik hoor het graag van je.
Mvg Rob

Hallo Rob,

Dat probleem heb ik ook gehad maar dat los je op in de bios.Bij apparaat configuratie moet je bij SATA wijzigen in 'Native SATA Blokkeren'.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Jan
 
Hallo Rob,

Dat probleem heb ik ook gehad maar dat los je op in de bios.Bij apparaat configuratie moet je bij SATA wijzigen in 'Native SATA Blokkeren'.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Jan

Het werkt!
Weer wat geleerd...:thumb:
Dank je.

Grtz Rob
 
Geheugen

Een stripje van 1 GB kost inderdaad maar 22 euro. Plaatsen is kinderspel.
 
Drivers

Alle drivers zijn trouwens terug te vinden op de site van HP. Ik heb ze allemaal gedownload en geen vraagtekens meer bij de hardware.Ik zal even kijken of ik een url kan regelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan