compaq deskpro gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Berichten
596
Heb een probleem, de pc gaat namelijk niet aan.

Ik heb voeding al vervangen, maar de pc gaat nog steeds niet aan.

Hoe kan ik de schakelaar vervangen of kan dat niet?
 
Meer details zouden wenselijk zijn.. Gaan de fans draaien, zie je LED's branden, hoor je de HDD draaien etc?

Je kan hem ook gewoon opstarten door de twee pinnetjes waar de schakelaar op zit, kort te sluiten met een lepeltje ofzo.
 
zit de schakelaar wel op de goede plek? Heb je de schakelaar al doorgemeten of ie werkt?
 
Als ik de schakelaar indruk gebeurd er niets, Echt niets. Hoe moet ik die schakelaar kortsluiting laten maken?

Uiteinde van de draadjes die op het moederbord zitten samenbrengen met een lepeltje?
 
De schakelaar zit aangesloten op twee pinnen.. Haal het stekkertje van die 2 pinnen, en sluit ze dan met een lepeltje of een ander geleidend (metalen) voorwerp.
 
De schakelaar heeft altijd gewerkt en alle kabeltjes van de power en de reset en de speaker zitten allemaal op 1 stekker. Dus dat wordt lastig het is een compaq deskpro. Dat is heel lastig.
 
Wanneer heeft de schakelaar het voor het laatst gedaan? En hoe zit het met:

Geplaatst door Steve
Meer details zouden wenselijk zijn.. Gaan de fans draaien, zie je LED's branden, hoor je de HDD draaien etc?
?
 
Er gebeurd niets als ik dit doe.

Ps kan dit geen kwaad!
 
Kan wát geen kwaad, het kortsluiten van die twee pinnen? Zoja: kan geen kwaad, want dat is exact wat een schakelaar doet..
 
als ik de voedingskabel aansluit gaat er een led op het moederbord branden. Als ik dan de schakelaar indruk gebeurd er niets. nee de hdd gaat niet draaien cooler niet helemaal niks.
 
volg de draadjes even van de schakelaar tot aan de stekker. Dan weet je welke twee pinnen je moet kortsluiten. Als je dat doet, springt de fan in de voeding dan wel aan?
 
Dan ligt 't aan moederbord of CPU, waarbij ik vooral denk aan het moederbord.
 
Geplaatst door dvham
als ik de voedingskabel aansluit gaat er een led op het moederbord branden. Als ik dan de schakelaar indruk gebeurd er niets. nee de hdd gaat niet draaien cooler niet helemaal niks.
Kun je de voeding in een ander systeem testen?
 
wat zijn de specs van het systeem? at of atx veoding?
 
ik had er al een andere voeding op aangeloten

het is een atx.
 
Hoe kan ik dit testen?

Of kan ik eerst het moederbord in een andere kast proberen.
 
Ik sluit meook aan bij Steve Het mobo is volgens mij dan stuk
 
gaat dat dan zomaar kapot, terwijl de pc van de week nog gewoon aanging. En ook wel eens niet hoor, maar dan deed de pc het ineens weer.

Is die optie van een andere kast niets dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan