Compaq deskpro p800 video

Status
Niet open voor verdere reacties.

swift_blade

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2004
ok hier is het probleem ik heb dus een compaq deskpro 800 slimline geval en die heeft dus een shared intel 1mb video kaart als ik me niet vergis <-- is zekers 1 mb .. jah 1 MB :|

ok in iedergeval nou wil ik daar dus een andere kaart in zetten al 2 kaarten geprobeerd daarop heb ik dus in de bios de compaq kaart uitgeschakeld echter start ik op met een andere kaart er in dat geeft die 1 lange Bleep en 3 korte.. <-- geen idee wat dat betekend waarschijnlijk een conflikt met de irq <-- zou niet moetten kunne staat uit geschakeld
of dat die de card niet pakt.. maar hoe los ik dit op .. voor de rest weet ik echt bijna niks van hard ware ben al blij dat ik dit uit gevonden heb .

weet iemand hoe ik 1 kan uit vinden wat die bleeps presies betekenen <-- kon het niet vinden op compaq site

en 2 hoe ik die video kaart er op aan de gang <-- belangrijkste maar ik wil ook weten over wat voor fout die dus geeft. nou jah alvast bedankt

Welkom op helpmij.

Nu 1 Mb shared memory lijkt mij wel weinig voor een PIII.

Ik heb even de spec's van uw pc bekeken,en daaruit blijkt dat er een AGP 4X voorhanden is.Welke grafische kaart heb je reeds geprobeerd?.
De beeps, kunnen meerdere oorzaken hebben. Dit hangt af van het merk van bios. Als je opstart, druk dan, als je het bios scherm ziet op pauze. Je kan dan zien, boven aan welke bios je hebt, en onderaan het scherm, de nummer van de bios.

Mogelijke oorzaken van die beeps:
1° Grafische kaart
2° Geheugen

ik denk dat het de grafishe kaart is gezien ik helemaal niks meer te zien krijg op me scherm dan ... en dat hij ook niet verder gat met opstarten dan ...

tjah als u verder nog advies heb zou ik dat erg wardeeren .. btw tegen mij hoeft geen u gezegt te worden gezien ik pas de leeftijd van 19 jaar berijkt heb en dus nog niet voledig onder het "volwassen" volk hoor..

echter is het nu te laat om verder te gaan met mijn pc.. gezien de tijd hier 0:20 is en ik om 7:30 uiterlijk me bed weer uit moet om naar stage te gaan .. hoop dat daar iemand het mischien weet en anders dat iemand hier een uit leg voor een total noob zou kunnen geven ..

nog maals bedankt en een goede nachtrust.

nou ok over een uurtje ga ik naar huis.. dus nog steeds geen idee.. mischien had ik onder andere toptic moetten zetten bios of zo...
in iedergeval... ik heb dus totaal geen idee hoe ik dit moet oplossen . nog steeds niet... Please help mij ...

alvast bedankt

OH jah met 1mb memory bedoel ik 1mb Memory van de op het moederboard geintergreerde video kaart.

Kan je nog opstarten met je onboard grafische kaart.
Heb je de drivers van de andere grafische kaarten geinstalleerd?

...... ok ..... omfg... :confused: Nu doet die het.... :|
heb kaart er uit gehaald.. gevloekt.. gezegt dat het COMPRAK was... gescholden... gezecht dat het gerecycled koffiezet aparaat was er weer in gezet.. krijg ik ineens : Bios updated.. en die piepjes .. 1 lang en 3 kort...
met andere woorden kreeg ik eerst ook maar geen beeld.. :| WEIRD...
maar jah .. hij doet het... :| .. wel cool :D.. waarom die het nu wel beeld weer geeft is mij een vraag mischien is die monitor kabel wel kaduk.. heb hem zekerz te weten in het goede ingang gezet iedere keer dus...

maar jah . dank u voor uw medewerking .. hoe zeg ik nou dat dit op gelost is??? <-- heb me gewoon maar aan gemeld en houd niet van elle lange forum regels en opties lezen .. gezien ik ook op wat game forums actief ben ishet mischien dom mischien lui .. maar jah...

wat het ook is mijn excuuses . misscien vind ik het zo nog wel uit :P :D

Laatst bewerkt:
oh eheh zag het al staan .. btw admin m@rio .. als je hier ook langs komt

sorry voor double posten .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan