Compaq en windows drivers ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lokaal8

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2006
Beste lezers,

Ik ben voor een kennis een laptop aan het opknappen. Ik ben op dit moment zover dat de harde schijf helemaal leeg is en win98se erop staat. Helaas kom ik niet verder dan opstarten in veilige modus. Win 98se heeft geen juiste drivers voor deze compaq presario 1245. Heeft iemand een suggestie hoe ik deze computer weer goed aan het werk krijg.

info:
Compac presario 1245
HD 3,2 gb
96 mb ram
OS win98se (vroeger win98)

dank,

Phhh.... t'is weer Compaq.

maar goed. Heb je een w98Se opstart diskette? Zo ja, plaats deze in je floppydrive en start terug op. Laat maar rommelllen tot je de prompt A:\ krijgt. Typ daar Fdisk. Verwijder nu alle parities van je HD. dan kan je terug een volledige partitie aan maken. Dan terug opstarten. En Format c: intoetsen. Je hd zal nu geformat worden. Daarna terug opstarten (nog steeds met de floppy aanwezig) en kies voor "ondersteuning van cd" Kies je vd station en type "setup".

Beste Rudi,

Ik ga dit alles even doorlopen. U hoort wel van me of het gelukt is. Waarom zucht u zo bij compaq? Dit was mijn eerste ervaring met compaq en ik moet ook bekennen dat het systeem niet bepaald universeel is.

Groet,

Rudi hoort mij steeds pruttelen over Compaqs. :D
Je gaat nog een hoop plezier beleven met het zoeken van de drivers.
Installeer maar direct EverestHome (freeware versie)om te zien wat je in huis hebt aan hardware.
Maar.............een laptop zal een stuk moderner en dus makkelijker zijn dan het lastpak waar ik nu mee bezig ben.

beste lezer,

Ik heb de procedure van Rudi doorlopen, helaas met een negatief resultaat.Ik krijg namelijk een beschermingsfout van windows "u dient de computer opnieuw op te starten". Naar mijn idee gaat het tijdens de hardware instelling van de instalatie procedure fout. Hier zou ik namelijk een aantal stuurprogramma's kunnen wijzigen maar ik heb geen idee welke en hoe.

graag hierop een antwoord.

dank,

Elisa zei:
Rudi hoort mij steeds pruttelen over Compaqs. :D
Installeer maar direct EverestHome (freeware versie)om te zien wat je in huis hebt aan hardware.
Maar.............een laptop zal een stuk moderner en dus makkelijker zijn dan het lastpak waar ik nu mee bezig ben.

Je kent Compaq toch? Hoezo dan moderner?
Compaq heeft overigens geen drivers beschikbaar voor de laptop, je kan een herstel set kopen voor €38,50, je zal dus inderdaad opzoek moeten gaan naar 'losse' drivers, we zullen Everest Home wel nodig gaan hebben.

Ik kan helaas niets meer achterhalen met eversthome (leuk programma) omdat deze niet in dos draait. Dit belooft niet veel goeds, zeker niet als u al zoveel negatieve ervaringen heeft. Mijn vraag blijft staan.

groet,

Compaq heeft overigens geen drivers beschikbaar voor de laptop, je kan een herstel set kopen voor €38,50.

Beste lezer,

Die herstelset was ik ook al tegengekomen, zit er niks anders op? Ik heb verdorie een legale versie van win98se!

Er zijn wel drivers op het net vinden. Maar die zijn natuurlijk ook voor Windows98.
Overigens zag ik onderop die pagina dat iemand vroeg om drivers voor 98SE.
Sommigen hier worden ook gebruikt voor 98SE
Het lijkt mij dat het het pakketje wordt of terug naar Windows98.

er zijn nog 2 methoden om te achterhalen wat voor hardwareje hebt.

2) zoek op het web naar jou model compaq + specs, hiermee krijg je de specificaties van jou model en met een beetje mazzel stat erbij wat voor type hardware je allemaal hebt.

2) de laptop opschroeven. veel hardware heeft wel een chipset met product of serie nummer. of de versienummer van de hardware staat er wel op, en wederom met google kan je dan toch nog veel vinden.

Bedankt voor de tips,

Na een woelige nacht ben ik tot nog andere inzichten gekomen. Ik kan alleen opstarten in veilige modus waarbij cd- rom diskettedrive niet herkent worden. Als ik in normale modus opstart krijg ik plostsklaps:" beschermingsfout van windows, u dient de coputer opnieuw op te starten". Zou dit kunnen betekenen dat de hard schijf gedeeltelijk nstuk is? Ik kreeg tijdens scandisk ook al bad clusters voor mijn kiezen.

Groet,

Hoe start je op het moment op? Met alles er op en er aan?
Koppel zoveel mogelijk af.
Haal de netwerkkaart er uit en geluidskaart en kijk wat er dan gebeurt.
Als je al die berichten leest met Google dan komt iedereen weer op iets anders uit na deze foutmelding. Je ziet Ndis en Vxd voorbijkomen weer een ander heeft iets met plug en play.

Microsoft.

Waarom probeer je het niet met WindowsXP? Je zit nu toch al in de ellende.

Beste lezer,

Windows xp daar heb ik alleen een upgrade cd van die je niet vanuit dos kunt starten en windows 98se veilige modus kan ook niet veel helpen. Ik moet uit die veilige modus dan kan ik verder. Waarschijnlijk wordt het een herstel cd. Ik ga de procedure op de link "microsoft" nog wel even proberen, dank.

Groet,

Kom je dus nergens met die opstartdiskette van 98 waar vanzwam het al over had?
Of de diskettes die bij de Compaq horen.....
Heb je die niet dan zijn ze wel te downloaden.

Ik ga proberen om de herstel cd te pakken te krijgen, u hoort nog van mij.

Dank tot zover

Windows XP op een notebook met 96mb ram en een hd van 3.2gb? Dan zal het een p1 of een vroege p2 zijn......succes met je xp installatie en mocht het werken zul je er volgens mij weinig plezier van hebben

Die goede bootdisk is het hele probleem. Ik ga geen windows xp installeren dat was een uiterste redmiddel, die niet werkt.

groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan