Compaq Evo N1050v BIOS-Update Fataal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had naar HP gebeld.
Die zeiden dat "enter" de bevestiging gaf om het proces zeg maar te gaan starten.
Ben nu thuis dus kan het niet proberen..
Morgen ga ik samen met mn baas het proberen en dan laat ik weten of het is gelukt :)

Bedankt voor jullie reacties allemaal :thumb:

Groeten!:)

Tijs,

"De enige relatie die ik ooit met een vriezer heb gehad ihkv. computerproblemen was, als een harddisk een zgn. headcrash had gehad.

Harddisk in isolerende, open zak in de vriezer voor 48 uur, dan eruit, snel inbouwen in een werkende computer, zo snel mogelijk zoveel mogelijk data redden, harddisk weggooien.

Soms nog een kleine tik op de zijkant van de harddisk nodig om de lees/schrijfkop 'los' te maken."

Dat begrijp ik nu nog steeds niet..heb een paar keer het stukje gelezen, maar wat bedoel je met een "headcrash"..wat is dat precies?
En waarom moet je eerst zoveel mogeluijk data redden en dan de schijf weggooien?

Ik groet!:)

Een headcrash is als de lees/schrijfkoppen de zgn. Platters (de ronddraaiende schijven) in de harddiskbehuizing fysiek geraakt hebben.
Dat hoort natuurlijk niet, want er moet een miniscule ruimte tussen de lees/schrijfkop en de 'platter' blijven, het is per slot magnetische informatie op de platters, platters zijn grammofoonplaten! :)

Headcrashes kunnen o.a. ontstaan door het op grond gooien/laten vallen van een harddisk, maar ze kunnen ook 'zomaar' gebeuren.

De truc met de vrieskist houdt in, dat je de platters laat 'krimpen' (want de temperatuur is veel lager dan normaal), zodat hopelijk de lees/schrijfkoppen weer 'loskomen' en ook los blijven blijven bewegen van de oppervlakte.

Kun je dan nog (een beetje van) de magnetische data op de platters redden is dat mooi meegenomen.

Na afloop van de reddingsactie gooi je de harde schijf weg, omdat na een headcrash zware fysieke beschadigingen (zeg maar een ploegspoor) over de platters zijn gekomen en de integriteit van de lees/schrijfkoppen ook ter discussie staat. Bovendien kun je een harddisk niet blijven koelen tot onder het vriespunt. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Haha wat een verhaal!..ik kijk wel uit wat ik met mijn schijf doe voortaan haha.

Mjah het is best logisch dat als je em in de vriezer doet de lees/schrijfkop dan krimpen..
De afstand tussen de schijf en de schrijf kop is zoooo gruwelijk klein!

dankje tijs:thumb: ik weet nu wat een headcrash inhoud..hopen dat ik em zelf niet krijg :p .

Gegroet!

Vandaag toch maar weer met HP gebeld..
referentie nummer gekregen bla bla bla..
ze sturen me een offerte op van hoeveel de reparatie eventueel zou gaan kosten..
Nu maar hopen dat dit weinig is..

Groeten!

Dus je gaat geen poging doen met blind bios flashen?

Anders (indien prijs hoog) toch even naar die andere ideeën van de andere posters kijken om de bios-chip vervangen te krijgen.

Tijs.

Hoi !

In mijn link ben je voor 50 euri's weer in de running !

Greetz,

Harry.

PS: Ik heb er geen aandelen !!

Mjah bios flashen is wel een optie om te proberen..
maar hij start niet eens op?!? dus kan ook niet van floppy booten..hij doet helemaal niks meer behalve met lampje knipperen die vooran de laptop zit..dus niet bij de powerknop die links boven in de hoek zit

50 euro is nog een redelijk prijs,..maar dat zou ik dan zoiezo met mijn baas moeten overleggen :)

Als je baas gewoon HP betalen wil (en dat niet inhoudt van je stagevergoeding ;) ) niets overleggen: Gewoon met HP meegaan.

Tijs.

Hehe ik hoop het ook niet :p
Mjah ik moet in princiepe alles overleggen met hem.
Hij was al niet zo blij (denk ik) dat ik die laptop verprutst heb dusjah haha:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan