Compaq Evo N610c Pentium 4 bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdrum

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Na ongeveer 45 min bevriest de computer, lijkt mij dat hij misschien te warm wordt.
Window 2000 lijkt nog het beste te werken.
Op een andere partitie XP pro geinstaleerd maar dat ging niet van harte, een paar fout meldingen, maar uiteindelijk werkte het wel.
In XP pro kon ik hooguit 15 min werken dan liep de boel weer vast.
Na 10 min wachten start ik hem weer op en dan werkt het weer voor even.
Ik heb nu XP er maar af geknald en werk nu in Windows 2000.
Vraag:
Wat zou er mis kunnen zijn?

- stof in je pc??
- koeler defect/slecht?

kijk ff wat je processor doet, download progje waar je kan zien of de fan's draaien enzo..

Met Everest staat de cpu op 53 oC.
Bedoel je dat of moet ik ergens anders kijken?

- stof in je pc??

Al uitgestoft? vooral de koelblokken en ventilatoren van de CPU en grafische kaart?

Compressor, busje perslucht, alles losmaken en handmatig met een kwast aan de gang.

Wel eerst even een tube koelpasta halen, als je de koelblokken eraf hebt gehad en goed schoon hebt gemaakt, er een heeeeeeeeel klein laagje mee aanbrengen, hoe dunner hoe beter, en maak eerst die delen goed schoon met spiritus of alcohol.

Ikke wel.:)

Bij Dell zijn sommige dubbelscharnierend, die dien je boven en onder te ontkoppelen, bij andere, o.a. oudere Packard Bell dien je eerst de front eraf te halen, dan kun je de zijpanelen naar voren schuiven, weer anderen dien je eerst de bovendeel te demonteren, gewoon goed kijken hoe hij in elkaar zit, ze hebben hem tenslotte ook in elkaar geschroefd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan