compaq floppydrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

tididi

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
ik heb een floppy drive uit een compaq systeem maar deze wil ik in een nieuw systeem plaatsen
nu zie ik dat de pinnetjes van de kabel niet passen op die van mijn nieuwe moederboard
dus ook op de drive zit het 2e pinnetje er niet
bij de floppy is het 2e pinnetje dicht en op de aansluiting van het board het 3e pinnete kan ik deze nu wel aansluiten als ik een ander kabeltje neem? graag antwoord !

Heb je de floppydrive samen met de kabel die er aan zat over gezet in je nieuwe PC of probeer je een kabel te gebruiken dat in je nieuwe PC zat?
HD's/CD en DVD's hebben een andere aansluiting (kable) dan Floppydrives, gebruik je wel de juiste kabel?
Welk type moederboard heb je nu?

ik wou de oude kabel uit mij copaq systeem gebruiken en dus ook de floppydrive van compaq maar deze hebben de pinnetjes anders
ik heb nu een asus k8v de luxe board maar heb de drive nodig om een sata schijf te installeren daarna heb ik geen floppy meer nodig

Vreemd, type kabel is al eeuwen oud en zou gewoon moeten passen.
Even verder zoeken.

Laatst bewerkt:
Misschien maakt de afbeelding (uit de Japanse handleiding) iets meer duidelijk over hoe je de kabel moet aansluiten. Zou gewoon moeten passen, dit een een standaard kabel dat al jaren gebruikt wordt.

Bijlagen

• k8vfloppy.gif
    k8vfloppy.gif
    4 KB · Weergaven: 13
het is volgens mij geen standaard kabel maar compaq eigen hier zit dus het pinnetje naast de rode pin 1 dicht en past dus niet op het moederboard daar zit nl pin 2 wel ik ga wel een nieuwe kabel kopen of meteen maar een floppydrive erbij
of kan ik de oude wel gewoon aansluiten met een nieuwe kabel? d pin 2 zit dus ook niet op de floppy drive zelf maakt dit wat uit?

.. kan me bijna niet voorstellen dat ze van compaq een eigen type floppydrive hebben, maar goed als de kabel ook al geen standaard is.

Gezien de kosten van een nieuwe floppydrive zou ik er gewoon een nieuwe bijkopen die kosten tegenwoordig bijna niets meer.

voorbeeld pinset floppy drive nu

. ............
.............. compaq kabel en fdd

pinset nieuwe aansluiting

.. ............
............... aansluiting op mobo
dus kijk de pin op 2 is weg
en bij de andere pin 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan