Compaq: H0T or N0T

Status
Niet open voor verdere reacties.

Z-Dragon

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Hoi,

Ik zit er aan te denken om het volgende systeem te kopen. Nu hoor ik regelmatig uit betrouwbare bron dat Compaw rare dingen doet met hardware en dat het weleens een hele klus zou kunnen zijn om Linux zonder kernel panics en liefst ook nog een beetje stabile te laten draaien hierop. Wat moet ik hiervan geloven en is dit wel een verstandige keus?

--------------------------------------
Compaq AP550

Processors: Dual Pentium III 1Ghz
Moederbord: Integrated Ultra3 (Ultra160) SCSI and Ultra ATA/66 controllers
Geheugen:512MB EEC Rimm(Infineon)
Harddisks: 2x compaq 18.2gb SCSI UW3 160
Video: Diamond Stealth 64 DRAM T PCI
Sound: Onboard
Netwerk: Intel 10/100mbit
Cd-Rom: compaq 52x
Floppy: Standaard 1.44" floppy Drive
Behuizing: Standaard Miditower 300w
--------------------------------------

Een dual CPU, SCSI schijven.. Niets voor een gewone thuisgebruiker.

Hoeveel kost ie?

€ 475,-

Zou toch een lekker werkstationnetje moeten zijn? Zit trouwens gewoon in een zilveren miditower en niet in een grote serverkast ;)

Ik vind hem wel ok, het hangt alleen een beetje af wat je interesses zijn om te weten of hij ook voldoende zal presteren. De meeste dual servers en workstations werken met een dual Athlon MP of Xeon. Er is mij verder niks bekend over compaq's die slecht zouden werken onder linux. Ik denker echter wel dat als je zelf een systeem zou samenstellen dat speciaal gericht is op functioneren binnen een linux omgeving beter zal werken. Denk dan aan het speciaal kiezen van hardware die in stabiele kernels al standaard gesupport wordt, met redelijk volwassen drivers.

Ik heb juist helemaal niet de bedoeling om aan zware server applicaties te doen, maar dit spreekt mij gewoon veel meer aan dan 1 P4 processor met een IDE harde schijf.

Laatst bewerkt:
Een dual RDRAM-mobo met USCSI 160.. Twee P !!!'s 1 GHz, 2 SCSI schijven, 512 MB RDRAM en verder de standaard zaken... Voor € 475? Is wel héél erg goedkoop.

Verder denk ik dat die P IV met IDE-schijf toch sneller zal zijn.

http://www.tweakers.net/aanbod/94821/all

Ik wil geen concurrentie scheppen, maar met 475 heb ik tot nu toe het hoogste bod, en dat maar even tot vrijdag volhouden.:cool:

En waarom zou dat sneller zijn?

2*1000 zou moeten draaien als 2300. Verder reageren SCSI schijven veel sneller.

Ik zou het niet doen , compaq bouwt alles zo op zichzelf, net zoals packerd bell

AFRADER...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan