Compaq/HP Proliant ML350 G1 opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cuperuskevin

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2011
Hallo beste mensen,

Ik heb een Compaq/HP Proliant ML350 G1 en als ik hem aanzet zie ik deze lampjes branden:

20120125201847.jpg

En toen hij het nog deed brande er andere lampjes...
Het probleem is de SCSI hdd's draaien niet maar hebben wel stroom en ik heb geen beeld op mijn scherm

(Tijdelijk) van iemand een PCI videokaart lenen (of er een kopen), die installeren en kijken of je dan wél beeld krijgt als je de monitor aansluit op die nieuwe videokaart?

Tijs.

Goed genoeg voor een server. Per slot ga je op de console van de server toch niets doen (behalve in uiterste nood), en zeker geen spelletjes etc. :)

Tijs.

Inderdaad :) En als ik er 10 euro voor heb betaald en hij doet het nog neit wat dan?

PS: De server maakt ook geen BEEP geluidjes

Ik heb geen handleiding van jouw specifieke model gevonden, maar zover ik inschat (op basis van andere ML350 handleidingen) betekent groen dat er niets mee aan de hand zou moeten zijn.

Hoort jouw proliant bij het opstarten Beep geluidjes te geven? (de meeste proliants die ik ken geven wel beep geluidjes, tijdens het laden van de BIOS etc.)

Tijs.

Hij hoort wel beep geluidjes tegeven maar dat doet hij niet en hij geeft geen beeld ik kan je wel een filmpje laten zien?

Dat hoeft niet: Als ik het zo hoor is er iets anders aan de hand dan je video.
Wat ik zou doen is alles tijdelijk loskoppelen (dus ook de harde schijven, geheugen etc. Natuurlijk als de stroom van de server eraf is...) en dan opnieuw de server aanzetten. Dat zou minstens beepjes moeten opleveren. Is dat niet het geval, dan lijkt het me dat het moederbord kapot is....

Tijs.

CPU erin laten en ook de ventilatoren. Harde schijven van hun voeding afhalen en de interne geheugen-reepjes verwijderen.

Tijs.

dat heb ik gedaan en nogsteeds branden die lampjes en geen beebjes... kan het aan de bios liggen ofzo? mischien kunt u me helpen via skype?

Als jij wél een goede handleiding hebt van het jouw type ML350 en dan vooral van het moederbord, dan zou je kunnen proberen een BIOS-reset te doen.
Helpt dat ook niets, dan vrees ik (dus) dat het moederbord kapot is (zie eerdere posting).

Tijs.

Ter aanvulling. Geen piep, beeld en spin-up van de SCSI HD's betekent dat de server niet door POST komt. Dan is het probleem hardware gerelateerd.

Opstartpartitie kwijt

Ik heb hetzelfde probleem gehad, mogelijk komt dit doordat de Smart Array Controller de opstartpartitie niet meer herkent. Bij mij zat er weinig anders op dan het besturingssysteem opnieuw te installeren (repareren van het systeem mocht niet baten).

//
treinentom

Ik weet niet of u het weet maar ik krijg geen scherm meer op de server :( ik kan niet eens in de bios ik krijg ook geen beep codes helemaal niks ;(

Ik weet niet of u het weet maar ik krijg geen scherm meer op de server :( ik kan niet eens in de bios ik krijg ook geen beep codes helemaal niks ;(

Dan is (naar mijn idee) óf de voeding kapot óf het moederbord (evt. incl. de geïntegreerde videochip).

Andere voeding lenen en inbouwen om te zien of het daaraan ligt. Als het dat niet is, dan zou je nog een PCI videokaart kunnen inbouwen en kijken of (met de monitor daarop aangesloten) dat 'beeld' geeft bij opstarten. Indien dat ook niets oplevert, dan lijkt me het moederbord kapot.

Tijs.

Het licht niet aan de voeding die heb ik al vervangen en nog geen resultaat en waar zou ik een PCI Videokaart kunnen kopen/lenen? liefste in de buurt van weert of neeritter.

Ik heb zojuist teruggelezen dat zelfs het verwijderen van geheugenreepjes eerder (ook) geen beep-codes geeft. Lijkt mij dat het moederbord overleden is.

Evt. waag je een telefoontje naar HP erover, zodra je serienummer, type, alles wat je geprobeerd en gezien hebt etc. overzichtelijk op papier hebt gezet:
ProLiant Servers (Garantie & Buiten Garantie)
Telefoon 0900 117 0000
Maandag-Vrijdag 8.00-17.00
(uitgezonderd Nationale Feestdagen)
Gesprek kost 5 cent per minuut

Tijs.

Het kan ook zijn dat de videokaart kapot is want hij deed het ook niet op een ander moederbord Dus ja? ik weet het niet ik zal zowiezo een keer contact opnemen met HP

Het kan ook zijn dat de videokaart kapot is want hij deed het ook niet op een ander moederbord Dus ja? ik weet het niet ik zal zowiezo een keer contact opnemen met HP

Dit is een verwarrende melding: Zit er geen origineel Proliant moederbord meer in de server, dan??? En zover ik weet is video op Proliant moederborden geïntegreerd, dus geen aparte insteekkaart...
Zou het (weer een andere kant op gerekend) kunnen zijn dat de monitor kapot is? Evt. dan een andere proberen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan