Compaq Laptop start niet meer op wel in veilige modus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tornado04

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Goedemiddag,

Ik heb sinds zaterdag een probleem met mijn compaq laptop. Nu heb ik meerdere keren een systeemherstel gedraaid, maar daarin verandert er niks mee. Nadat ik een systeemhersteller gedraaid heb, start de computer opnieuw op maar dan loopt de computer vast bij het balkje.. Nu kan ik overal in komen in bios etc.. maar het gekste is
ik kan wel mijn laptop via de veilige modus opstarten met netwerk. Omdat ik dus de pc wel via de veilige modus kan opstartten. Denk ik dus dat er een systeemfout zit ergens.

Ik heb mijn laptop met alle ingestallerende programma gekregen.
Ik heb windows vista, ik heb mijn computer 3 a 4 jaar.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. En mij kan vertellen wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groet,

Edwin Torn

je zou de herstel partitie kunnen gebruiken 1 nadeel al je data weg mischien kan je dat redden in veilige modus?

je zou al je bestanden kunnen kopieren naar een externe HDD,
als je die niet hebt kun je nog usb's , mp3 spelers, cd's, dvd's etc. gebruiken

In ieder geval bedankt voor de informatie.

Oke, dat klinkt niet al te best. Ik kan via mijn veilige modus alle persoonlijke bestanden opslaan. Dat is miss nog een voordeel bij dit probleem.

Ik zal proberen een herstel partitie.

Hoi !

Al;s je CompaQ wel in veilige modus opstart heb je dus '
n driver's probleem.

Om daarvoor nu een tijdrovende recovery uit te voeren....

Doe als volgt:

In de veilige modus: Windowstoets + R - msconfig - enter.
Tabblad opstarten.
Alle vinkjes weghalen, alleen die van @Microsoft laten staan.

Nu normaal opstarten, dat zou zonder problemen moeten werken.

Opnieuw msconfig, en 'n vinkje zetten voor bijv. de driver van je graka (ATI of nVidia).

Opnieuw opstarten, gaat dat goed zet 'n vinkje voor je virusscanner, opnieuw opstarten etc. etc, tortdat je de probleemdriver gevonden hebt.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
hij zegt volgens mij dat hij windows niet in komt in gewone modus dus lijkt mij dat ook erg moeilijk dat je het in de msconfig kan oplossen

Hoi,

@coolkil:

Met alle respect: in de veilige modus kun je msconfig gewoon veranderen/herstellen !

Dus je opmerking slaat m.i. nergens op.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan