Compaq MV700?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bambo

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2002
Hallo,

Laatst heb ik in mn pc een nieuw Ram kaartje gestopt, en bij het verwijderen of terug doen van de monitor kabel is er dus een pinnetje inde connector verdwenen ( scherm gaf No signal aan) dit was trouwens een Philips 17 " verder onbekend beeldscherm.
Ik heb dus voor een prikkie een 2e hands beeldscherm gekocht, dit scherm werkend gezien.(Compaq MV700 17 " )
Als ik dit beeldscherm op mn pc aansluit en mn pc gewoon aanzet, krijg ik niks anders te zien dan het oranje " stand-by" lampje. Wat moet ik nou doen om te zorgen dat mn beeldscherm gaat werken ?

systeem:
A7V8X-X moderbord
Athlon 2600+
GF ti 4200 128 ram
256 ddr + 512 ddr erbij

alvast bedankt , ik hoop dat jullie wel weten hoe ik nou verder moet :(

Nou als ik dit zo lees is er het pinnetje wat verdwenen was in je connector blijven steken en moet je die er eerst uithalen,maakt mischien contact en daardoor een storing.
Of je moet dat ene pinnetje gevonden hebben.

Laatst bewerkt:
ik zal dr gelijk naar gaan kijken , ik heb geen pinnetje zien ligge / gezien maar heel snel daarna heeft mn ma dr ook gelijk gestofzuigt in de zin van anders kom ik nooit achter dat bureau:rolleyes:

ik zal er even naar gaan kijken en voor de zekerheid kijke of mn grafische kaart goed zit!

je hoort het nog wel , alvast bedankt

We wachten af :)
Kan het natuurlijk ook aan liggen ja,je videokaart.

Laatst bewerkt:
ik heb gekeken ,voor zover je in die kleine gaatje kan kijke / de kaart op z'n kop gehouden zodat het pinnetje er misschien uit zou vallen, maar er zat niets in :(

Daarna de kaart er weer goed in geplaatst, kabels van voeding + monitor aangesloten en aangezet.
Voor zo'n 5 seconde kreeg ik een groen lampje tezien , maar dar veranderde al snel weer in oranje. Het lampje is nu dus nogsteeds orjanje :confused:

Heb je de mogelijkheid om een andere videokaartje te proberen?
Ik ga er van uit dat je beeldscherm goed is.

ik heb boven nog wel ergens een oude Matrox liggen als het goed is , ik ga even zoeken.. als die wel werkt , is dan mn GF 4 naar de *****n of moet ik dan nieuwe drivers zien te vinden ofzo ? :confused:

*edit*

ik heb mn ouwe kaartje er nu inzitten , en precies het zelfde resultaat , 5 sec groen ledje verder alleen de oranje

Laatst bewerkt:
Nadat je geheugen gewisseld is heb je dit probleem,het pinnetje zit er niet in,videokaart veranderd niet zal het waarschijnlijk niet aan liggen dan.
Wat ik zou doen is dat geheugen eens terug in de oude situatie brengen en kijk of het hieraan ligt.

dat was 1 van de eerste dingen die ik geprobeert heb, maar dat was nog met de kapotte monitor , misschien werkt het nu dus wel.

mn huidige grafische kaart kan er dan ook weer in ?

Pinnetje

Hoi,

Pinnetje is de mail connector (de connector aan de kabel) ingeschoten denk ik. Deze kun je waarschijnlijk met een schroevedraaier wel open maken en dan ligt het pinnentje denk ik los in de behuizing van de connector. Ff kijken (desnoods even een andere monitor kabel hiervoor bekijken) waar die in moet en volgens mij zou het dan wel weer eens kunnen werken :D

MvG Aart

Re: Pinnetje

Geplaatst door Aart S
Hoi,

Pinnetje is de mail connector (de connector aan de kabel) ingeschoten denk ik. Deze kun je waarschijnlijk met een schroevedraaier wel open maken en dan ligt het pinnentje denk ik los in de behuizing van de connector. Ff kijken (desnoods even een andere monitor kabel hiervoor bekijken) waar die in moet en volgens mij zou het dan wel weer eens kunnen werken :D

MvG Aart

ik had hier ookal aangedacht , maar ik kan geen opening / schroeven vinden in de connector , een volledig blauwe behuizing met 2 schroefjes om het goed op je grafische kaart te bevestigen

Hele kabel vervangen

Als de kabel ook aan de monitorkant voorzien is van een connector kun je de kabel misschien eens omwisselen met die van een andere monitor?

Het is maar een gokje he :o

MvG Aart

Re: Re: Pinnetje

Geplaatst door Bambo

ik had hier ookal aangedacht , maar ik kan geen opening / schroeven vinden in de connector , een volledig blauwe behuizing met 2 schroefjes om het goed op je grafische kaart te bevestigen

Maar dan had dat andere kaartje toch iets beter gewerkt moeten hebben daar hier een andere mailconnector in zit.:confused:

Anyway...

De mail connector moet drie rijtjes van 5 pinnen hebben. Dit eerst maar ff checken.

MvG Aart

mn oude monitor had dus maar 14 pins , 1 uit de middelste rij van 5 was erweg .. ik controleer nu elke keer dat ik de stekker van de nieuwe monitor eruit haal of ze er nog zitte , dit is gelukkig nog steeds het geval, ik begin de moet te verliezen :confused:

Probeer dit nog eens oude videokaart,nieuw beeldscherm,oude situatie geheugen(128mb).

ook geen resultaat , nogsteeds aantal seconde groen lampje , daarna springt hij weer op oranje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan