Compaq nx6110 wil niet meer opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kalashnik0vv

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2009
Berichten
7
Beste Lezers,

Ik dacht laatst, kom laat ik mijn oude laptopje ( Compaq nx6110 ) weer eens uit de kast halen.
Maar, toen ik hem opstartte bleef hij hangen bij het boot logo (HP Invent). Verder staat er linksonder in beeld: 'F10=ROM Based Setup' en rechtsonder in beeld het Intel Inside Centrino logo. Als ik er een cd in plaats lijkt het alsof hij hem probeert te lezen maar het niet lukt. Dus hij maakt eventjes iets harder geluid en daarna weer zachter. Verder hoor ik de fans gewoon draaien. Ook reageert F10 niet. Verder heb ik verschillende toetsencombinaties geprobeerd maar niks werkt.
Ik heb de RAM al eruit gehaald en weer erin gedaan, hetzelfde geldt voor de HD, maar zonder enig succes. Is dit een veel voorkomend probleem bij Compaq laptops?

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me zou kunnen helpen (!) mijn oude laptopje weer tot leven te wekken, aangezien ik over een paar dagen op vakantie ga en ik hem graag mee zou willen.

Met vriendelijke groeten.
 
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb de titel aangepast "Een groot probleem" zegt niets over welk probleem je hebt.
 
Beste Lezers,

Ik dacht laatst, kom laat ik mijn oude laptopje ( Compaq nx6110 ) weer eens uit de kast halen.
Maar, toen ik hem opstartte bleef hij hangen bij het boot logo (HP Invent). Verder staat er linksonder in beeld: 'F10=ROM Based Setup' en rechtsonder in beeld het Intel Inside Centrino logo. Als ik er een cd in plaats lijkt het alsof hij hem probeert te lezen maar het niet lukt. Dus hij maakt eventjes iets harder geluid en daarna weer zachter. Verder hoor ik de fans gewoon draaien. Ook reageert F10 niet. Verder heb ik verschillende toetsencombinaties geprobeerd maar niks werkt.
Ik heb de RAM al eruit gehaald en weer erin gedaan, hetzelfde geldt voor de HD, maar zonder enig succes. Is dit een veel voorkomend probleem bij Compaq laptops?

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me zou kunnen helpen (!) mijn oude laptopje weer tot leven te wekken, aangezien ik over een paar dagen op vakantie ga en ik hem graag mee zou willen.

Met vriendelijke groeten.

Ik was er vergeten bij te zetten dat hij ook heel erg warm wordt aan de onderkant. Wellicht oververhitting?
 
Het lijkt inderdaad een probleem dat bij deze laptop vaker voorkomt.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem
Soms looptie door maar meestal niet

Mocht ik ergens een oplossing vinden dan hoor je het wel

Klaas
 
Het lijkt inderdaad een probleem dat bij deze laptop vaker voorkomt.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem
Soms looptie door maar meestal niet

Mocht ik ergens een oplossing vinden dan hoor je het wel

Klaas

Probeer eens op de rand net onder de spatiebalk te (blijven) drukken.
Hij loopt bij mij dan wel door.
Ik heb ergens gelezen dat in die buurt een chip niet goed vast zit en door deze aan te drukken werkt alles weer.
Voor herstel zou je de laptop moeten open maken en een stukje rubber tussen de bovenkant en de chip te plaatsen waardoor deze constant aangedrukt wordt.
Ik heb dat zelf niet geprobeerd omdat ik de laptop niet open krijg.

Laat eens horen hoe dat gaat

Klaas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan