Compaq opgeblazen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Baia*

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Beste mensen,

Even een vraagje met misschien wat gevolgen...

Ik heb een compaq deskpro die ik wou gaan gebruiken voor mijn netwerk.

Eerst het beeldscherm aangesloten op de kast, muis erin en toetsenbord erin. Vervolgens de voeding van het beelscherm en de kast erin gedaan en de computer aangezet.

Hij deed helemaal niets, ik hoorde 2 piepen en de blowers deden het wel. Het beelscherm kreeg geen signaal en bleef dus op zwart staan.

Na de computer een keer of 3 aan en uit te hebben gezet probeerde ik het nog een keer. Dit keer dacht ik: ik laat 'm even staan. Na ongeveer 30 seconden hoorde ik 'boem' (niet heel hard) en rook ik een beetje een brandlucht.

Nu doet ie het helemaal niet meer...wat zou de oorzaak kunnen zijn? Teveel stroom...moederbord kapot, voeding kapot?? Ik weet het helemaal niet meer...erg ***** allemaal!

Alvast bedankt!

Groeten,
Jeroen

is een nieuwe voeding duur?

Er zit achterop de systeemkast een rood knopje waarmee je het voltage lijkt te kunnen regelen, zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Op hoeveel volt zou die moeten staan, 115 of 250 Volt?

Jeroen

In Nederland gebruiken we 230 Volt.

Ps. dit lijkt wel een geintje

Geplaatst door *Baia*
Er zit achterop de systeemkast een rood knopje waarmee je het voltage lijkt te kunnen regelen, zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Op hoeveel volt zou die moeten staan, 115 of 250 Volt?

Jeroen
Op dat rode knopje moet je helemaal niet aankomen, dat was de oorzaak van je probleem. Je gebruikt dat rode knopje als je je pc in Engeland of Frankrijk wilt gebruiken, want daar is de spanning anders dan in Nederland.

Dennis.

en wanneer die dus op 115 staat dan begeeft de voeding het..??

Kan ik dan gewoon een nieuwe voeding erin zetten en is er dan verder niets wat vervangen dient te worden?

Jeroen

P.S. Dit is geen geintje, was het maar een geintje!!!

Geplaatst door *Baia*
en wanneer die dus op 115 staat dan begeeft de voeding het..??

Kan ik dan gewoon een nieuwe voeding erin zetten en is er dan verder niets wat vervangen dient te worden?

Jeroen

P.S. Dit is geen geintje, was het maar een geintje!!!
Ik heb zoiets nog nooit eerder meegemaakt.

Zet het rode knopje op de oorspronkelijke stand, en kun je hierna volgens mij gewoon een nieuwe voeding erin zetten en moet je pc het gewoon weer goed doen.

Dennis.

P.S. In een voeding zit ook een zekeringtje, dat zal nu wel kapot zijn gegaan. Misschien hoeft dat alleen te worden vervangen, maar informeer dit even bij een computerwinkel.

Vroeger was het 220 Volt AC 50Hz en nu is het 230 Volt AC 60Hz.

Internetten met 230 volt
Gebruik het stroomnet in huis als netwerkkabel
Maandag 3 Mei 2004

Bron NUON

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan