Compaq Presario 6245

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pollie1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2005
Beste mensen,

Ik wil graag mijn computer upgraden en daarvoor is het natuurlijk handig om te weten welk moederbord er nu in zit. Maar dat kan ik dus echt nergens vinden! Heeft iemand enig idee welk moederbord er standaard in de Compaq presario 6245EA zit?

Alvast Bedankt !!

Download even dit bestandje: klik hier
Dit geeft netjes de eigenschappen van je moederbord weer. Het is wel duits, maar dat mag de pret niet drukken, zo simpel is het

Eigenlijk wil ik de compu gaan upgraden naar aanleiding van mijn harde schijf die er mee opgehouden is. Helaas start ie dus niet meer op!

Als er geen al te belangrijke data op je harde schijf staat... heb je al geprobeerd de recovercd er op los te laten?
Als je HD echt stuk is, dan hoef je alleen maar een nieuwe hd te kopen.

Ik heb inderdaad de recovercd geprobeerd. Maar die geeft een error-code (4) en zegt dat ik contact op moet nemen met de leverancier. Niet zo mooi allemaal dus...

Koop een nieuwe harde schijf zet deze erin en als windows erop staat haal je de drivers HIER mocht je ze niet los op cd hebben

da's dus niet handig... maarreeh... voor een nieuwe harde schijf hoef je niet te weten wat voor moederbord erin zit hoor

ik heb even zitten googlen, maar het type mobo is niet zo gemakkelijk te vinden. Neem anders even contact op met HP (compaq) en vraag ernaar. Meld hierbij even het serienummer van het apparaat, dan moeten ze zonder moeite alle specificaties ervan kunnen vinden.
Uit ervaring weet ik dat deze services redelijk snel en betrouwbaar werken, dus het is her proberen waard.

To use the BIOS SMART test:

1.
Start the PC.
2.
Press the F1 key on the keyboard to access the Main tab of the BIOS Setup utility.
3.
Use the arrow keys to select a recognized hard disk drive device in list and press Enter.
4.
Select SMART Support and press Enter.
5.
Select one of the following hard disk drive device tests:
*
SMART Status Check: Checks the status of the hard disk drive SMART status. Displays whether SMART support is enabled or disabled. Press Enter.
*
Smart Short Self-Test: Runs a short self-test on the hard disk drive. Press Enter.
*
SMART Extended Self-Test: Runs an Extended self-test on the hard disk drive. This may take some time. Press Enter.
6.
Press Enter to start the test.
7.
The test begins and the test status displays.
8.
Press Esc when the test is complete.
CAUTION: If the test fails, copy the data on the hard disk drive and and replace the hard disk drive.
Bron

Kan je in ieder geval controleren hoe het gesteld is met de harddisk.

Super mensen. Bedankt voor alle info. Ik zit nu op werk, dus ga er vanavond mee aan de slag. Daar zullen wel wat meer vragen uitkomen :o , dus waarschijnlijk kan ik jullie hulp morgen ook gebruiken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan