Compaq Presario 7591 (Ram Geheugen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuhnnltje

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
Berichten
8
Hallo ik heb een Compaq Presario 7591
Maar ik wil het geheugen Verhogen er zit standaart een 64MB
en ik heb er een SDRAM 128MB PC100 bij gekocht
en als ik hem er in doet en ik zet de computer
aan krijg ik de fout bij de BIOS post Staat er

68MB ok

04399800 43 201-Memory error
104- Memory Size Error



en ik wil heel graag Windows XP Prof.
er op hebben maar ik weet dat je daar meer dan 64MB ram voor nodig heb

Help me Alstublieft
 
Heeft waarschijnlijk te maken met enkel- en dubbelzijdige geheugen strips. Kijk even in de handleiding wat voor geheugen je nodig hebt. Doe de grootste eerst en bij sommige dien je gelijke strips te hebben. Heb je spec. Compaq geheugen gekocht.

Je kunt ook deze test doen met een floppy,www.memtest86.com
 
Laatst bewerkt:
Het is misschien handiger als je het 64Mb stripje meeneemt naar de winkel dan zien hun wel wat er in hoort. Zeg wel dat het om een Compaq gaat.
 
ik heb de 64 mb ram die er standaart in zit er weer in gedaan en ik heb de jumper van de CMOS Stond er ram clear heb ik veranderd in clear cmos maar nu gaat de monitor niet meer aan staat op Standby
 
Eej Ik heb een compaq presario 7460 en ik moet compaq geheugen hebben ander werkt niet. ik weet zeker dat je compaq geheugen moet hebben want ik heb met hetzelfde probleem gezeten.

Groeten
 
ja maar ik heb een Packard bell een Imedia 9044 P4 2.0GHz en ze zeggen wel pb is k-t maar tot nu toe de beste computer die ik gehad heb !!!!
 
Geplaatst door Steve
Die Compaq dingen slikken gewoon geen standaard geheugen, daar ligt 't aan.

Mag ik je even uit de droom helpen, Compaq slikt sinds een jaar of 4-5 gewoon ieder geheugen, zelfs brak b-merk gaat erin.
In mijn oude pIII 500 b.v. heeft van 16 mb SDram tot 512 mb gezeten, single- of doublesided, met of zonder parity, A- of B- merk in allerlei mogelijke combinaties.
Ook op andere Compaq's van tegenwoordig werkt dat, als je het over oudere compaq's hebt dan moet ik je in een aantal gevallen gelijk geven (maar ook niet altijd)


@ Kuhnnltje

Maar in welke PC wil je nu het geheugen zetten???
 
Mijn ervaring is toch iets minder rooskleurig. Ik heb onlangs nog het geheugen uitgebreid van twee recente Presario's (s5000nx Celeron 2.5 en D310 Pentium 4 1.8). Beiden wilden ze enkel Compaq-only-geheugen of duurder merkgeheugen (zoals Kingston) aanvaarden. M'n simpele TwinMos en OEM PC2700 DDR-reepjes deden 't niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan